Kaapstad

3 oktober 2016 - Melkbosstrand, Zuid-Afrika

Hoi allemaal,

Vandaag in Kaapstad, zonnig en 27gr

Na het ontbijt in ons hotel Road Lodge zijn wij per taxi onze huurauto gaan op halen. Wij hebben voor deze week een Toyota SUV 4x4 met 11000km op de teller. Na de tomtom te hebben ingesteld op Kaapstad gingen wij de weg op. Als wij moesten afslaan gingen de ruiterwissers aan. Wat in het beging wat vloeken opleverde. Het link rijden en rechts zitten is ook wel even vreemd. Na eerst een stukje verkeerd gereden te hebben kwamen wij door hulp van een vriendelijke politieman bij Waterfrond.  Dit ligt in het historische hart van de haven van Kaapstad en je hebt een prachtig uitzicht op de Tafelberg en Lion's Head.( zie foto) Als je van shoppen houd moet je hier na toe, je kan het niet zo gek bedenken maar hier heb je echt alle soorten winkels. Wat voor mij goed uit kwam, heb vandaag 2 vingerhoeden gescoord. Wij hebben hier heerlijk rond gekeken en terrasjes gepakt en lekker geluncht. Tevens hebben wij voor morgen een boottocht naar Robbeneiland geboekt. Wat ons tot nu toe is opgevallen dat iedereen hier heel vriendelijk en behulpzaam is. Wij nog nooit zoveel mensen langs een snelweg hebben zien lopen. Als er een stukje weg wordt geasfalteerd er 35 man om heen staat te springen. Een stuk of 10 man staan er met een rode vlag te zwaaien of je met een Grant prik meedoet (waar wij oranje knipperlichten voor gebrukken) en dan staan er een stuk of 20 man grit te vegen( waarschijnlijk zijn deze mannen goedkoper dan een veegmachine ) Aan het eind van de middag in de file de stad uit richting Melkbosstrand waar ons B&B voor de komende week is. Waar wij tot onze verbazing zelfs een prive zwembad hebben.  Na onze spullen binnen te hebben gezet even naar het strand gelopen,(3min) want dat hadden wij toch alweer 2 dagen gemist. Het strand van Petten en hier is geen verschil, alleen is het uitzicht wat mooier met de Tafelberg op de achtergrond

1. Yvonne:
    4 oktober 2016
    Dat klinkt allemaal niet verkeerd .een eigen Zwembad luxe hoor.
    Maar niet teveel kopen hè anders moet er nog een extra koffertje gekocht worden.
  2. Mam:
    4 oktober 2016
    lijkt me daar erg mooi , een paar vingerhoedjes nemen niet zo veel plaats in laat je maar lekker verwennen
  3. Margreet:
    4 oktober 2016
    O,ja dat was ook zo vingerhoedjes ,geweldig dat je ze daar moet vinden Son.Lekker genieten en ik geniet een beetje mee.xxx
  4. Miranda:
    6 oktober 2016
    Heerlijk,die Afrikaanse taferelen.
    Mooie shoppingmall he Waterfront. Vingerhoedjes? Bestaan die nog?