The Big Hole in Kimberley

18 oktober 2016 - Kimberley, Zuid-Afrika

Vandaag zwaar bewolkt 24gr.

Na een uitgebreid Engels ontbijt, zijn wij naar the  Big Hole gegaan. Kimberley is de diamanthoofdstad van Zuid Afrika. De eerste diamantsteen is in 1866 door een spelend kind gevonden.  The Big Hole is het grootste door mensen uitgegraven gat ter wereld dat door meer dan 30.000 gelukzoekers is uitgegraven tot 800 meter diep  op zoek naar diamanten . Nu staat het blauw/groene water er 600 meter hoog. Na eerst een film van het onstaan van The Big Hole gekeken te hebben zijn wij met een gids naar the Big Hole gegaan. Daarna met een lift afgezakt naar een mijn, waar het een en ander werd verteld. Terug boven het museum over het delven van diamanten bekeken. Als laatste gingen wij naar een kluis waar verschillende diamanten lagen ( hier mocht je helaas geen foto's maken) en was er strenge bewaking. In het museum  (foto's ) lagen replica diamanten. Naast the Big Hole is een openluchtmuseum over het delven van diamanten en kan je zien hoe de mensen in die tijd leefde. Je had het gevoel of in een western film liep.  Het was heel mooi en indrukwekkende. Dit was weer een dag die wij niet gauw zullen vergeten.  s Avond heerlijk uit eten geweest met Chris en Ronel bij een steak house