Robbeneiland

4 oktober 2016 - Robbeneiland, Zuid-Afrika

Hoi allemaal,

Zonnig en 31gr

Na een goede nachtrust en heerlijk ontbijt van onze gastvrouw Janet  ( vers fruit, omelet met ham/kaas en gebakken aardappels, toast, verse jus de orange en thee) gingen wij op weg naar de boot die ons naar Robbeneiland zou brengen. Deze autorit had ook wat hobbels, de tomtom bracht ons naar heel iets anders dan dat wij hadden ingetikt en een dikke file waardoor we uiteindelijk 10 minuten te laat waren voor  het vertrek van de boot van 11.00 uur waar wij tickets voor hadden. Maar gelukkig voor ons hanteren ze hier de Afrikaanse tijd van 11.00 uur  (dat scheelt een kwartier voor ons) en wij de boot toch haalde.  Wat is Robbeneiland indrukwekkende.  Je maakt eerste een rondtouren over het eiland met een bus en gids en stop op allemaal belangrijk plekken van het eiland en als laatste stop heb je de gevangenis. In de gevangenis werden wij rondgeleid door een oud politiek gevangenen. Deze man heeft 18 jaar op het eiland gevangen gezeten. Als je dan zo'n man hoort vertellen over die tijd en hoe het daar aan toe ging is echt ongelooflijk. Ook nam hij ons mee naar de cel van Nelson Mandela. Er lag een matje op de grond om op te slapen, er stond een emmer die diende als wc en er stond een hout krukje met een ijzer bordje  (zie foto ) Dat is echt bizar als je dat ziet en je weet dat de man die je rondleid hier oom 18 jaar heeft gezeten. Dit blijft nog wel even in ons hoofd hangen

1. Desiree:
    4 oktober 2016
    Indrukkendwekkend amigo's
  2. Corina:
    4 oktober 2016
    Wauw wat een belevenis!!! Indrukwekkend!
  3. Mam:
    5 oktober 2016
    zoiets kan je je niet voorstellen, indrukwekkend
  4. Miranda:
    6 oktober 2016