Kimberley - Bloemfontein

19 oktober 2016 - Bloemfontein, Zuid-Afrika

Vandaag half bewolkt 28gr

Vanochtend na het ontbijt hebben wij afscheid genomen van Chris en Ronel in Kimberley en zijn weer terug gereden naar  Bloemfontein. Het was weer een prachtige rit met mooie uitzichten. Langs de weg zie je onwijs veel termietheuvels. Termieten zijn een soort mieren, de termieten heuvels zijn hier 10 x zo groot als een molshoop. Vandaag ook weer een aantal struisvogels tegen gekomen, het zijn best nieuwsgierige beesten, ze rennen niet gelijk weg, maar kunnen je arrogant aan kijken. Het heeft hier in Vrijstaat al maanden niet geregend, waar door zelf de meren die wij onderweg tegen kwam geheel droog staan.(nu ik dit aan het schrijven ben onweert het flink en begint het nu te regen en hagelen) maar het zal niet genoeg zijn . Bij elke wegafzetting loopt er een donkere mevrouw met vers fruit, bloemen en iets in aluminium folie(wat dat is weten wij niet). Wat zij op haar hoofd dragen. Onderweg zagen wij op een stuk land dat er een koeien veiling aan de gang was. Wij ons omgedraaid met de auto en zijn er gaan kijken.  Wat een mooi gezicht, je hebt het gevoel dat je jaren terug in de tijd gaat.  De koeien en kalfjes worden met een kar of open vrachtwagen gebracht, worden dan in hokken gezet tussen hekken en worden dan door een sluis naar de veiling gelootst  (tent). Heel leuk om een keer te zien. Langs de kant van de weg groeien ook heel veel cactussen. Op veel plekken ziet het geel van de in bloeien staande cactussen.