De walviskust route

9 oktober 2016 - Hermanus, Zuid-Afrika

Hoi allemaal,

Vandaag zonnig 24gr

Wij hebben vandaag een deel de walviskust route gereden, van Gordon's Bay tot Hermanus maar geen walvis gezien. In Rooi Els geluncht bij een bikercafe/eethuis. Dat wij kwamen aan rijden reed net de Harley club van Zuid Afrika weg. Wij van de week naar Boulders Beach om daar de pinguïns te zien, komen wij vandaag in Betty' Bay aan en wat zien wij, pinguïns. Hermanus zou de plek zijn waar je tussen juni en november walvissen kan spotten,  ik denk dat het vandaag voor hun ook zondag was want er was er geen walvis te zien. Ondanks dat, is het een hele mooie route langs de kust en door de bergen, wat is het landschap en alles toch mooi hier. Het is echt waar, het is die 11 uur vliegen echt waard. Maar naast de mooie uitzichten zie je ook veel armoede en veel huttendorpjes  (sloppenwijken, zie foto's ) deze mensen lopen van alles langs de weg te verkopen, zij lopen bij de stoplichten met hun koopwaar langs de auto's. Tot op heden hebben wij ons hier nog niet onveilig gevoelt, als je aangeeft geen interesse te hebben gaan ze gelijk door naar de volgende auto.  Wij hadden van de week wel in een dorpje een paar jongetjes die vonden onze Nike schoenen wel heel mooi, als wij op stonden en ergens naar toe liepen keken ze alleen naar onze schoenen( het kwijl liep zowat uit hun mond) Op een gegeven moment zei zo'n jongetje tegen Chris na al zijn moed bij elkaar geraapt te hebben " dat zijn wel hele dure schoenen ".  Volgens onze gastvrouw Janet gaan wij aankomend week in Bloemfontein en Kimberley pas het echte Zuid-Afrika zien, want hier rond Kaapstad is veel Europeaans georiënteerd. Wij zullen het gaan zien. Nog 1 dag hier en dan met de trein naar Johannesburg

1. Maaike:
    10 oktober 2016
    Wat een geweldige reis maken jullie toch. Daar zullen jullie nog lang van nagenieten. Heb net alle foto's bekeken. Mooi hoor! Nog heel veel plezier en lekker genieten.