Stellenbosch

10 oktober 2016 - Stellenbosch, Zuid-Afrika

Vandaag zonnig 25 gr

Na een heerlijk ontbijt, hebben wij afscheid genomen van onze gastvrouw van B&B Mini Suite Janet in Melkbosstrand . Ik had een kapotte  spijkerbroek die ik bij Janet wilde weg gooien maar dat mocht niet,  haar huishoudelijke hulp kon het nog wel maken en die wist nog wel iemand die zij blij kon maken met mijn broek, dus deze krijgt nog een tweede leven in Zuid Afrika. Na de koffers in de auto te hebben gedaan gingen wij op weg naar Stellenbosch langs allemaal wijngaarden. Voor de gene die zich afvragen waarom Stellenbosch, want jij drinkt zowat toch niet? Ons nichtje heeft een half jaar in Stellenbosch op de universiteit gestudeerd en nu wij toch hier waren wilde wij daar wel eens kijken.  Het is echt een studente stad. Op elk terrasje zitten studenten met een laptop of boeken voor zich. Je hebt er een onwijs leuk winkeltje "oom samie se winkel". Ouden, kneuterig maar van alles te koop. Net een museum. Wij hebben nog cultuur opgesnoven door het museumpje V.O.C. Kruithuis te bezoeken. Na een tijdje rond gelopen  (Marieke volgens ons hebben wij het bakkertje op het pleintje gevonden,  zie foto ) en geluncht te hebben  gingen wij op weg naar Kaapstad om onze huurauto in te leveren en wij hadden een hotel geboekt voor  € 38,00 met zijn 2e voor 1 nacht. Van het hotel hadden wij geen hoge verwachtingen voor dat geld, maar laat het nu een super de luxe 4 sterren hotel te zijn met een picolo. Wij zijn nog een rondje wezen lopen in de wijk Bo-kaap, het is de oudste wijk van Kaapstad, met zijn kleine,  kleurige huizen, eenleuk en fleur gezicht . Nog 1 nachtje in Kaapstad en dan vertrekken wij morgenochtend vroeg met de trein van Kaapstad naar Johannesburg in 26 uur. Ik denk niet dat wij daar Wifi hebben dus zullen jullie een dag zonder ons verslag moeten doen.  Maar de dag erna krijgen jullie uitgebreid verslag van onze trein reis met foto's

1. Anneke van Lierop:
    10 oktober 2016
    Weer een mooi verslag Sonja .Succes met jullie trein reis.
  2. Yvonne:
    10 oktober 2016
    Geniet maar van het mooie weer hier is de winterjas al uit de kast. We. Zullen je dagelijkse verhaaltje morgen gaan missen .
    Geniet van de treinreis en wij kijken uit naar jullie volgende verslag