De westkust van Zuid Afrika

8 oktober 2016 - Paternoster, Zuid-Afrika

Hoi allemaal

Vandaag half bewolkt 20gr

Op advies van onze gastvrouw van ons B&B Janet, zijn wij vandaag de mindere toeristische kant van het land gaan bekijken, de westkust. Wij zijn van Melkbosstrand tot en met Paternoster gereden totaal 112 kilometer  (enkele reis). Onze eerste stop was Yzerfontein, hier is een mooi strand met prachtig uitzicht. Daarna naar Langebaan gereden via een om weg in verband met een wegafsluiting, maar wij zijn er gekomen . Hier zou een lagoon zijn, maar wij hebben het niet gezien., wel een bak koffie gescoord en een mooie baai met mooie blauwe zee. Onderweg van Langebaan naar Paternoster kwamen wij langs de kant van de weg een aantal dromedarissen  tegen, met 1 klein dromedarisje. Paternoster is een pittoreske vissersdorp. In het dorpje zijn allemaal kleine winkeltjes van Sinkel, geweldig om in rond te kijken. De terugweg heb ik voor het eerst gereden, wel vreemd omdat je toch een afwijking naar links heb en je dan op smalle wegen zowat in de berm rijdt. Ik vond het helemaal geweldig,  als je op een 1 baan weg rijd en je vooganger rijdt langzaam dan jij dan gaat deze op de vluchtstrook rijden zodat je er makkelijk langs kan en als bedankje als je er langs bent zet je even je alarmlichten aan. Zo wordt het verkeer niet opgehouden door een trage rijder.  Onder het kopje verbaasd uw niet verwonder u slechts : op een 2 baans weg waar 120 wordt gereden kan er zomaar een fietser je tegemoet komen. Tevens bij een krottenwijk rende een man met winkelwagentje als een gek de snelweg over dat alle auto's in de hangijzers moesten want die man stopte niet met rennen. Al met al een mooie rit met prachtig uitzichten en landschap. O, ja gisteren nog vergeten te vertellen dat wij weer een vingerhoedjes hebben gescoord.  De teller staat nu op 7.

1. Carla Bruin:
    8 oktober 2016
    Geweldig dit is genieten. Heel veel plezier nog
  2. Mam:
    8 oktober 2016
    doe jij wel voorzichtig met links rijden
  3. Margreet:
    11 oktober 2016
    Wat een prachtige luchten allemaal,en wat zullen jullie lekker genieten .