Kaapschiereiland westkant

7 oktober 2016 - Chapman's Peak, Zuid-Afrika

Hoi allemaal,

Vandaag licht bewolkt 20gr

Na weer een heerlijk ontbijt van Janet gingen wij op pad om vandaag de west kant van het Kaapschiereiland te gaan bekijken. Wij reden van Clinton naar Cape bay, Bakoven, Llandudno naar Hout Bay, dit is vissersplaatsje met een visafslag die iets moderne is dan die wij gisteren zagen in Kalk Bay maar de Nederlandse inspectie zou hier de deuren ook van sluiten. En hier ook weer van die kraampjes met uit hout gesneden big five en andere souvenirs. Vanuit Hout Bay zijn wij via de Chapman's Peak Drive naar Noordhoek gereden.  De Chapman's Peak Drive is 9 kilometer lange weg langs de kust met 114 bochten, met diverse mooie uitzichten. Langs de route waren verschillende parkeerplekken om deze uitzichten te bewonder en vast te leggen. Via Scarborough zijn wij naar de vuurtoren van Slangkop Point gereden. Zo hebben wij in 2 dagen het Kaapschiereiland bekeken. Wij vonden de oostkant mooist,  dat sprak ons meer aan met al die kleine leuke plaatsjes. Wij zijn nog even naar Blouberg gereden want vanaf het strand van Blouberg heb je de mooiste blik op de Tafelberg en die wilde wij jullie niet laten onthouden.

1. Stefan:
    8 oktober 2016
    Leuk hoor, om zo jullie reis een beetje mee te beleven! Vooral met de vele herkenbare plekken!
  2. Sonja:
    8 oktober 2016
    Wij bezoeken al die toeristische plekken die jullie toen ook wel bezocht hebben. Wel leuk dat jullie ons volgen. Want de laatste ander halve week zal voor jullie ook nieuw zijn
  3. Mam:
    wat is het daar mooi 1/3 van de vac zit er alweer op
    gr mam
  4. Ton Sijbom:
    8 oktober 2016
    Wat een belevenis en dat de aanleiding voor zo'n gave reis vogels zijn