Route 62

26 november 2018 - Calitzdorp, Zuid-Afrika

Licht bewolkt 30gr. Na ons ontbijt in de auto gestapt en richting Montagu gereden waar de route 62 begint. Onderweg naar  Montagu weer mooie natuur en vergezichten gezien. Wij hadden nog een opstopping vanwege bavianen op de weg, die zo brutaal waren dat ze gewoon op de weg bleven zitten, nadat wij heel voorzichtig vooruit reden gingen ze aan de kant. Deze rit van 2 uur van Hermanus naar Montagu was al prachtig, maar de route 62 is echt geweldig, wat een mooie bergpassen en kloofen. In Montagu begint de route 62 maar ook is het de toegangspoort naar de Karoo. Na een bak koffie en cheese cake zijn wij vanuit Montagu doorgereden naar Barrydale en hier geluncht bij The Blue cow waar je een prachtig uitzicht had op de Langeberg. Even buiten Barrydale zie je een gebouw met de tekst Ronnie's Sex Shop. In deze winkel geen sex-artikel,  maar een bar om iets te eten of drinken.  Het opschrift was officieel 'Ronnies shop', maar vreinden van eigenaar Ronnie voegden daar  "sex" aan toe. Hier stoppen toeristen van over de hele wereld. Binnen hangt het boven de bar vol met bh's. De muren hangen vol met visitekaartje, dus wij hebben het visitekaartje van Chris van de pruimekoppen mutaties daar ook opgehangen.  Mocht je er ooit eens komen, hij hangt aan de linkerkant van de deurpost richting de toilets. Het was heel leuk om dit alles te zien. Daarna doorgereden naar Ladismith. Het is leuk om even door al die plaatsen te lopen of te rijden maar is niet echt spectaculair. Wij vinden de natuur en de routes veel mooier dan de plaatjes. Als er op een tweebaansweg rijdt en er komt iemand achterop, dan ga je op de vluchtstrook rijden zodat ze makkelijk kan passeren, zijn ze voorbij dan zetten zij even hun alarm lichten aan. Het maakt niet uit, een gewone auto, vrachtwagen of politie iedereen doet het, heel leuk.  Onderweg kwamen wij het bord Seweweekspoort tegen. Wij zijn deze pas gaan rijden.  Een 17km lange pas langs  en tussen enorme bergen door. Wat was dit overweldigende en onwijs mooi. Het is gewoon niet te beschrijven. Bekijk de foto's maar en oordeel zelf. Hierna nog het laatste stukje naar Calitzdorp waar ons B&B het dorpshuis.

1. Marieke:
    26 november 2018
    Calitzdorp! Ben ik ook geweest. Ook de swartbergpass gereden?
  2. Yvonne:
    27 november 2018
    Bavianen op de weg bijzonder zeg.
    Konden jullie ze goed bekijken.
    Geniet nog lekker daar ,hier is het slechts 4 graden
  3. Margreet:
    28 november 2018
    Wat prachtig allemaal en die seks shop ,geweldig.Lekker genieten.