Naar Jeffrey Bay

30 november 2018 - Jeffreysbaai, Zuid-Afrika

Vandaag half bewolkt 23gr. Vanochtend eerst naar het eettentje waar wij gisteravond hadden gegeten gegaan, want de Wifi bij ons B&B was zeer slecht en waar wij gisteravond zaten was heel goed.  Dus wij zaten op het terras voor een gesloten restaurant maar wel goede Wifi hadden. Vandaar dat het verslag ook laat verstuurd werd. En ook waar we nu zitten is de Wifi niet al te best. Wij gingen op weg van Knysna naar Jeffreys Bay. Onze eerste stop was in Plettenbergbay voor een bak koffie. Tegenover het restaurant waar wij zaten was een heel plein vol met golfplaaten winkels. Even langs gelopen, veel houten beesten, schaaltje, enzovoort,  waar je hier mee doodgegooid wordt. Toen wij op de borden Tsitsikamma zagen staan, zeiden wij tegen elkaar zullen wij daar gaan lunchen, het is daar zo mooi. Toen wij de lunch ophadden zeiden wij dan lopen we ook maar weer gelijk even naar de hangbrug, dat heeft vorig jaar wel veel indruk gemaakt. Dus wij aan de wandel via een plankjespade, wij kwamen er achter dat onze conditie niet zo best was, zo de berg op maar het was weer de moeite waard. Op een rit van ongeveer 170 km zijn wij wel 4x stukken van 10 tallen km bos en bergen gezien die verbrand waren.  Het lijkt dit jaar wel erger dan vorig jaar. Hier na op weg naar ons B&B, op een gegeven moment toen wij Jeffreys Bay inreden stuurde de tomtom ons richting een krottenwijk, aan de ene kant van de weg golfplaaten huisje van de zwarte en aan de andere kant kleine stenen huisjes van de kleurlingen. Wij dachten we zitten helemaal fout maar op een gegeven moment reden wij langs een lange stenen muur en op een gegeven moment een groot ijzer hek met bewaking. De tomtom gaf aan daar moeten jullie heen. Wij ons gemeld bij de poort en wij waren goed. Wij verblijven op een afgesloten terrein( eigenlijk een woonwijk)die 24 uur per dag bewaakt wordt en je kom er alleen op met een bepaald pasje, daar het anders vooral in de avond en nacht te onveilig is met de krottenwijk als buren. Alles wat er woont is van stand.

1. Mam:
    1 december 2018
    dus jullie zaten op stand
  2. Margreet:
    2 december 2018
    Dus Sonja en Chris na dit avontuur naar de sportschool om je conditie op te krikken.Wat een tegenstelling met hier ,de winkeltjes daar.Have fun!!
  3. Corry:
    2 december 2018
    Wat weer een ervaring is dit leuk hoor
    een mooie reis verder
  4. Marieke:
    3 december 2018
    Leuk weer ff via Tsitsikamma!
  5. Ingrid Mangelsdorf:
    4 december 2018
    Mooi hoor die hangbrug. Jullie horen bij de elite merk ik wel