Knysna

29 november 2018 - Knysna, Zuid-Afrika

Vandaag zonnig 23gr met veel wind.  Op advies van onze gastheer naar Breton on Sea gereden. Onderweg hadden wij mooie uitzichten over de lagoon. Je kon een wandeling over het strand maken naar Buffalo Bay, net zoals van Petten naar St' Maartenszee. Alleen als je dit vandaag zou lopen werd je gezandstraald, dus toen maar met de auto naar Buffalo Bay gereden en niet voor niets wat wij hebben weer een vingerhoedjes gescoord. In Brenton on Lake midden in een woonwijk kwamen wij een bok tegen, welk soort moeten wij verschuldigd blijven, maar ik heb er wel mooie foto's van kunnen maken. Wij zijn ook weer even naar The Heads gereden. Hier zijn wij vorig jaar ook geweest en toen zag alles zwart van de brand die daar toen net was geweest.  Wij waren heel benieuwd hoe het er nu uit zou zien. Wij waren verbaasd hoe snel de natuur zich herstelt, grote deels zag alles al weer groen.  Bekijk de foto's en zie het verschil van vorig jaar en van nu. Op Leisure Isle zou volgens Internet leuke kleine winkeltjes zijn, wij hebben daar rond gereden en hele mooie, grote en dure huizen gezien maar geen winkeltjes te bekennen. Dus toen maar naar Waterfront gegaan, daar zijn zeker winkeltje en restaurants voor een bakkie koffie. Tevens hadden wij geluk want ik heb nog een vingerhoedjes gescoord. Het wordt weer heel spannend of wij volgende week de vogels mee krijgen. Het lijkt wel of het hier nooit in 1x goed kan gaan. Vorig jaar was er een ziekte in de quarantaine en nu zeggen ze in Zuid-Afrika dat de KLM geen vogels vervoeren. Chris contact gehad met KLM in Nederland en die zeiden dat de KLM wel vogels vervoer, wij blij gelukkig een foutje. Wij dit doorgeven aan de exporteur hier in Zuid-Afrika die regelt dat de vogels in het zelfde vliegtuig zitten als wij. Later een appje van de exporteur, weer zegt de mw van KLM Zuid-Afrika nee wij vervoeren geen vogels, maar wel papagaaien. Ik weet het niet hoor maar in Nederland zijn papagaaien ook vogels, in Zuid-Afrika waarschijnlijk niet. Dus nu kijken of de KLM in Nederland wat kan doen voor ons door contact op te nemen met KLM Zuid-Afrika om door te geven dat onze vogels wel mee mogen. Dus het wordt weer spannend.