De braai

16 oktober 2016 - Bloemfontein, Zuid-Afrika

Vandaag bewolkt 25gr.

Vandaag niet veel gedaan maar wel een hele gezellige dag gehad.  Kiepie en Dirkie hadden de kinderen uitgenodigd om langs te komen voor de braai ter gelegenheid van ons. Een braai is iets anders dan een barbecue bij ons. Bij een braai worden kleine worstje van varkens en rund vlees op een braai gebraden en dan zonder iets, uit de hand opgegeten. Met rode en witte wijn erbij, alleen voor Chris werd een uitzondering gemaakt die kreeg Black beer ( Zuid Afrika bier, dat volgens "Chris goed te drinken is). Halverwege de middag werden er Lappen schapen vlees gebraden op de braai voor bij het eten. Stuk voor stuk zijn het lieve, vriendelijke en hartelijke mensen. Zo'n middag met allemaal Zuid Afrikaans sprekende mensen is ook wel leerzaam. Wij gaan steeds beter Zuid Afrikaans verstaan en zij zijn zeer nieuwsgierig hoe onze winters zijn en of Nederland echt zo'niet duur land is., en het antwoord is ja vergeleken met Zuid-Afrika

1. Margreet:
    16 oktober 2016
    Was hier vandaag ook nog een mooie herfstdag ,maar wat leuk dat jullie zo opgenomen zijn in eze Afrikaanse familie.
  2. Mam:
    16 oktober 2016