Kimberley

17 oktober 2016 - Kimberley, Zuid-Afrika

Vandaag zonnig 27gr

Na het ontbijt zijn wij vanuit Bloemfontein naar Kimberley gereden. Ook deze reis ging niet vlekkeloos. Als er in Zuid Afrika aan de weg wordt gewerkt en de weg is afgesloten staan er geen bord hoe je dan moet rijden en de tomtom stuurt je steeds terug naar de weg die is afgesloten. Dan moet je op de oude manier zelf de juiste weg maar vinden.  De  route van Bloemfontein naar Kimberley is mooi. Mooi landschap alleen onwijs droog en dor. Wij kwamen meren tegen die helemaal droog lagen. Onderweg nog een giraffe gezien maar voor ik het fototoestel in de handen had, zag ik ze al niet meer. Wel nog een paar foto's van springbokken gemaakt. Wat ons onderweg steeds verbaasd is dat het werk dat in Nederland door 1 persoon wordt gedaan , hier in Zuid Afrika zeker door 3 personen wordt gedaan. B.v 1 weghelft is afgesloten,  dan staat er 1 persoon met een rode vlag te zwaaien,  1 persoon staat bij een bord waar aan de ene kant stop op staat en aan de andere kant go en die wordt dan om de zoveel minuten omgedraaid en dan is er nog 1 persoon die een geel dranghek op zij schuift als je mag gaan rijden. Wij noemen dit werkverschaffing.  In Kimberley verblijven wij bij kennis Chris en Ronel. Zij wonen in een soort bungalow( wij zijn weer terug op de bewoonde wereld, het sprookje leven zoals in Bloemfontein is voorbij ). Bij Chris en Ronel blauwe en grijze pruimekoppen bekeken. Het broertje van de vogel die  (mijn) Chris heeft gekocht. 's Avond kwamen Chris zijn moeder,  broer en schoonzus voor de braai.  Wij hebben weer heerlijk gegeten. Morgen gaan wij Kimberley bekijken.

1. Mam:
    18 oktober 2016