Van Dublin naar Avoca

19 juni 2023 - Avoca, Ierland

Vandaag verlaten we Dublin, wij vonden het geen spektakuler stad, leuk om gezien te hebben maar niet van daar moet je heen. Nu gaan we langs de oostkust naar Arklow. We hadden al gelezen dat dit het minst mooi stuk van onze reis langs de oostkust zou zijn en dat was het eerste stuk zeker. Het was vandaag wisselen weer met af en toe een buitje maar wel 21gr half bewolkt. Onze eerste stop was Sandycove, een leuk baaitje maar niet echt spektakuler. Daarna door naar Bray hier zou een mooie boulevard zijn, nou wij weten niet wat ze verstaan onder een mooie boulevard maar dat was dit niet, het was zeer saai en geen strandtent of iets te zien, dus wij waren hier snel uitgekeken. Wicklow Town is een leuk plaatsje met de St.Patrick 's church. Niet zo'n grote als in Dublin maar wel op een berg dus je zag hem al van verre. Tevens de Abby Ruïne bekeken. Hoe dichter we bij onze eind bestemmingen kwamen hoe mooier de omgeving werd. Op een gegeven moment had je aan je linkerkant de zee en rechts de weilanden met daar achter de bergen, heel mooi om te zien. De wegen werden ook steeds smaller en slechter. Je mocht er 80 rijden maar harder dan 50 lukte niet en kwam je een tegenligger tegen dan passeerde je elkaar met een slakkegang zo smal waren de wegen. We zijn nu in de provincie Wicklow die ook zijn eigen bier hebben en volgens Chris nog goed te drinken ook. Wat ons wel tegenvalt is dat in de restaurants maar weinig vis op de kaart staat terwijl je dat we zou verwachten. Dus helaas voor mijn als vis liefhebber.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marieke:
    20 juni 2023
    Hopelijk snel meer vis en meer onder de indruk! :) In Dublin Trinity College library overgeslagen? Dat vond ik erg indrukwekkend. Geniet van de ruige mooie kustlijn! Groetjes!
  2. Sonja:
    21 juni 2023
    Tot nu toe weinig vis, terwijl je dit toch wel verwacht in Ierland. De College library niet bezocht omdat het Chris niets leek. De Wicklow Mountains is daar in tegen geweldig, wat een mooie uitzichten.