Van Helvick Head naar Waterford

24 juni 2023 - Waterford, Ierland

Eigelijk is de route van gisteren en vandaag 1 route van Rosslare naar Helvick Head (180 km). Maar wij hebben er 2 dagen overgedaan, want wij willen ook wat zien en hier zijn de kust wegen niet al tegoed geasfalteerd. Volgens de borden mag je 80km rijden maar bij 50km stuiter je al alle kanten op. Wij zijn eerst via de grote weg van Waterford naar Helvick gereden. Gisteren viel ons op dat er tractoren op een 100km weg rijden, nu kwamen we regelmatig fietsers tegen op de vluchtstrook en dit wordt gedoogd. Het motregende en dat is ook op sommige foto's goed te zien. De eilandjes voor de kust zijn moeilijk te zien door regen en mist. In Helvick Head had je klein haventje. Bij Stadbally heb een strand tussen de bergen en bij eb heb je een heel groot strand en loop je tussen 2 bergen in, heel indrukwekkend. Tramore is het Zandvoort van Ierland. Ze waren aan het kitesurfen, gewoon surfen en aan het zwemmen of het hoog zomer was en bloedheet, terwijl het maar 20gr was. Op de boulevard was een grote kermis die het hele jaar door daar staat en werd vandaag goed bezocht. Aan de overkant van de straat waren op een stuk van ongeveer 100 meter, wel- 7 goktenten/speelhallen, 4 fish en chips en dan nog 1 ijssalon en allemaal hadden ze genoeg te doen. Als laatste deden we nog het havendorpje Dunmore aan. In de haven zagen we nog een zeehond, maar waren telaat met het pakken van de fototoestel. wij vonden dit gedeelte van de route mooie dan die van gisteren, nu had je mooie uitzichten en van de verborgen van pareltjes van bays

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bert van klink:
    25 juni 2023
    Volgens mij een land om ook een keer te bezoeken. Kom je ook campings tegen???
  2. Sonja:
    26 juni 2023
    Ja, hoor erzijn hier ook campings en je ziet heel veel campers rijden.