De Lee Valley route

26 juni 2023 - Macroom, Ierland

Een route van Glengarriff tot Blarney. Vandaag was het bewolkt en fris 18gr. Onze route starte vandaag in Glengarriff ongeveer 55km van Macroom af waar wij verblijven. We hebben daar in een de plaatselijke pub een bak koffie gedaan en toen we daar net zaten begon het flink te regen, dus wij hadden alletijd voor onze koffie. Tegen over de pub was een winkeltje wat van de overkant eruit zag als een 2de handswinkeltje, wat druk bezocht werd. Na dat de koffie op was en de regen gestopt zijn wij de straat overgestoken om toch eens in dat winkeltje te kijken waarom het zo goed bezocht werd. Het bleek een souvenirwinkeltje en kleding gemaakt van Ierse schapenwol. Wij liepen wat heen en weer door die winkel tot er een oudere dame kwam en vroeg of wij het konden vinden. Chris had al een trui uitgezocht maar wilde nog wel een 2de, die vrouw kwam toen met allemaal verschillende truien aan, die ze overal uit de winkel haalde. Chris was leuk met dat vrouwtje bezig en ik ging wat rond kijken voor mijn zelf, nog geen 2 tellen of dat vrouwtje st'ond bij mijn en wilde uit alle rekken wat voor mijn pakken en vertelde over alle steken die gebruikt waren in de trui. Gelukkig stopt ze daar na een tijdje mee, doordat ik zei dat ik alleen maar even keek. Uiteindelijk toch voor mijn zelf een gebreide Ierse schapenwollen trui gekocht. Bij de kassa heeft het vrouwtje wel 10x verteld dat ik de truien niet mocht wassen maar in de mist moest hangen (zij weet waarschijnlijk niet dat het in Nederland niet zo vaak mistig is als in Ierland). Nu nog hopen dat de truien nog in de koffer passen. Deze route was weer mooi met zijn geweldig uitzichten, maar op een gegeven moment lijken ze allemaal op elkaar. We reden vandaag door gehuchtje waar geen sterveling meer was of veel armoede, vervallen huizen en huizen die wel een likje verf kunnen gebruiken. Vanavond in Kinsale gegeten, een gezellig kustplaats met veel restaurants met vis, dus ik trof het weer. Het was mijn geluksdag denk want vandaag weer 2 vingerhoedje gescoord met de plaatsnaam erop. Gisteren had ik er 1 uit Kilkenny. De teller staat nu op 8.

1. Desiree:
    27 juni 2023
    Prachtig
  2. Sonja:
    28 juni 2023
    Zeker, het is een heel mooi land, met leuke kustplaatsen, indrukwekkende bergpassen en schitterende vergezichten.