Van Waterford naar Macroom

25 juni 2023 - Macroom, Ierland

Vandaag verhuizen we naar onze laatste B&B in Macroom 20 minuten van Cork af. Maar we gingen natuurlijk niet gelijk over de grote weg daar naar toe. We gingen eerst naar Kilkenny naar het Kilkenny Castle. Wat een enorm gebouw. Het is gebouwd tussen 1146 en 1219 en ruim 600jaar in het bezit van de familie Butler geweest. Heel mooi om te zien. Na dit alles gezien te hebben gingen we verder naar Cobh. Onderweg nog gestopt omdat het zo hard regende met hagel en onweer dat je zowat niets meer zag. We zagen de bui al tegemoet komen vanuit de bergen. Na ongeveer 10 minuten was hij voorbij en scheen de zon weer. In Cobh de St. Colman Cathedral bekeken, wat groot en mooi. Toen op zoek naar onze B&B we blijven ons verbazen dat de tomtom de adressen van onze B&B steeds niet kan vinden. Vandaag waren nog een km of 5 van Macroom verwijderd dat ik in eens de naam van onze B&B op een bord zag staan. Chris in de remmen en dan moet je nog proberen om de weg over te steken op een drukke weg waar je 100km mag rijden en de rij acher jou auto steeds langer wordt. Het duurde even maar het is gelukt. Op advies van onze gastvrouw in Macroom in een restaurant gegeten en ja hoor daar hadden ze eindelijk ook vis op de kaart staan. Het verbaast mijn nog steeds dat er hier in Ierland zowat geen 1 restaurant vis op de kaart heeft staan

1. Mam:
    26 juni 2023
    Jullie zien wel veel mooie dingen hiergisteren ruim 30 gr deze week rond 22gr nog veel plezier