De vliegreis

23 november 2018 - Kaapstad, Zuid-Afrika

En we zijn er weer (Zuid-Afrika). Ik hoor al een paar mensen denken "heb ik wat gemist? Ze gingen dit jaar toch niet?". Klopt helemaal, maar ja met een man met een hobby weet je het maar nooit, zoals nu blijkt. Eigenlijk zouden wij volgend jaar weer naar Zuid-Afrika gaan. Chris wilde het broed seizoen(wat nu is) van Zuid-Afrika afwachten of zij nog iets speciaals zouden kweken wat interessant voor hem zou zijn. Toen wij vorig jaar in Zuid-Afrika waren heeft hij al een aantal vogels gekocht die wij in 2019 zouden ophalen met de hoop dat ze nu nog iets bijzonders zouden kweken. Maar een maand of 2-3 terug kwam Chris op het idee om dit jaar de vogels die hij al gekocht had op te halen en zelf een nieuwe lijn opzetten, want dan weet je zeker dat de vogels onverwant zijn. Dus toen op het werk vrij vragen, daarna vliegtickets boeken en de route uitstippelen die we wilde gaan rijden. Wij gaan van Kaapstad naar Port Elizabeth en vandaar uit met een binnenlandse vluchten naar Johannesburg (dat wordt nog een dingetje) en vandaar uit met de vogeltjes richting huis. Wij gaan eerst de walvis route rijden. 2 jaar terug hebben wij een klein stukje gedaan. Daarna rijden wij de route 62. Daar ben ik heel nieuwsgierig naar. Dan nog een stuk van de Garden route die wij vorig jaar ook hebben gereden alleen gaan we nu naar plaatsen toe waar wij vorig jaar maar even zijn geweest en eigenlijk wel langer hadden willen blijven omdat wij nog niet alles hadden gezien. Na de route gepland te hebben, was het weer het Internet op om bed en breakfasten te regelen. En ik moet zeggen het is weer gelukt, alleen hopen dat alles er ook net zo goed uitziet als op de foto's, maar dat zien we van zelf de komende week. Zoals de meesten wel weten, ik ben geen held met vliegen. Maar het ging redelijk goed. Alleen dat opstijgen blijf ik een ramp vinden. Ik kan er niet bij dat mensen dat zo geweldig vinden of hun beroep van hebben gemaakt. Na ongeveer 7 uur vliegen kwamen we in turbulentie terecht, dus dat werd handen knijpen en denken aan een man die een paar jaar terug achter ons zat met zijn zoontje en toen tijdens een turbulentie  (alleen toen niet zo heftig als deze ) zei: dit stuk is niet zo goed geasfalteerd. Nou dat stuk van vandaag waren ze helemaal vergeten te asfalteren. Gisterenavond hadden wij het nog over het eten in een vliegtuig.Jim mocht toen hij naar New York vloog kiezen. Ik zei dat zullen ik wel niet mogen en zal  wel aardappelen puree met rode kool krijgen. En wat kreeg ik?  Ja, aardappelen puree met rode kool. Nu zijn we in ons hotel bij het vliegveld. Wij gaan nu lekker slapen. Ook al doe je niets toch zijn wij bekaf.

1. Ingrid Mangelsdorf:
    23 november 2018
    Deze keer toch ook weer een reisverslag Leuk hoor Was idd verrassend dat jullie weer op reis gingen had er nog niets van vernomen Vliegreis weer overleefd. Geniet van jullie trip en vogels
  2. Ton Sijbom:
    24 november 2018
    Idd dacht ook dat heb ik gemist.
    Geniet van deze wederom mooie reis en vliegen schijnt te gaan wennen. Gr jen
  3. Miranda:
    24 november 2018
    Geniet van jullie reis gr rich en miran
  4. Sonja Plagmeijer:
    24 november 2018
    Ik ben weer zeer benieuwd naar het reisverslag en wens jullie uiteraard een hele mooie reis toe. Lekker genieten.
  5. Marieke:
    24 november 2018
    Heerlijk hoor. Vriendin Yvonne net terug en veel prachtige walvissen gezien. En die binnenlandse vlucht gaan jullie helemaal redden. Hopen dat die luchtweg goed geasfalteerd is 😉 Baie veel plesier!
  6. Groetjes Marion 😊:
    24 november 2018
    Nice reisverslag, baie pret en geniet! 😁
  7. Desiree:
    24 november 2018
    Klinkt Goes alllemaal. Ze wilde je nog ff laten weten dat je Holland verlaat. Dus nog ff rode kool 😂
  8. Yvonne:
    24 november 2018
    Toevallig wij hadden gister ook rode kool.
    Leuk geschreven verslag weer.
    Wij gaan jullie zeker weer volgen.
  9. Mariek:
    25 november 2018
    Ja goed dat ik ff mijn mail check :) Anders was ik maandag langsgekomen. Heel veel plezier en jullie hebben gelijk om lekker weer te gaan!
    Dikke kus Mariek
  10. Margreet:
    25 november 2018
    Wat geweldig dat jullie weer gegaan zijn Sonja ,ik lees graag je reisverslag.En ga lekker genieten.