Richting Hermanus

24 november 2018 - Hermanus, Zuid-Afrika

Na een goede nachtrust en lekker ontbijt, gingen wij weer richting het vliegveld, maar nu om onze huurauto op te halen. Het is een Nissan almera geworden die ons deze vakantie gaat rond rijden. Na alles geïnstalleerd te hebben gingen wij richting de Walvis route. Het links rijden voor Chris ging in 1x goed en was er zo weer aan gewend. Ik heb vandaag maar 1x de ruitenwissers voorbij zien komen als wij de bocht om gingen en dat was andere jaren wel anders. Voordegene die het niet weten; je rijdt hier niet alleen links maar je stuur zit ook aan de andere kant en je bedienings knoppen/hendels dus ook. Vorig jaar zal ik nog regelmatig de ruitenwissers voorbij komen als wij de bocht om gingen. Onze eerste stop was Gordon's Bay. 2 jaar terug ook geweest het blijft een mooie plaats met een prachtig uitzicht. Heerlijk bij een strandtent een kopje koffie gedaan en van het mooie uitzicht genieten. Petten heeft een mooi strand maar niet zo'n mooi uitzicht. Daarna zijn wij door gereden naar Rooi Els. Hier 2 jaar terug heerlijk geluncht in een soort Harley eettent met een grote motor op het dak. Wij waren benieuwd of wij het nog zouden vinden, maar dat was geen probleem en de lunch was dit keer ook weer heerlijk. Nu wij toch onderweg waren wilde ik ook nog wel even langs Betty's Bay, hier zijn pinguïns te zien en dat zijn zulke schattige beestje, hoe ze zo stuntelig over de rotsblokken lopen, geweldig. En ja hoor ze stonden ons weer op te wachten. Een rondje gelopen en een aantal foto's gemaakt en toen op weg naar Hermanus onze eerste B&B. Onderweg weer zulke mooie uitzichten en omgeving gezien.  Wij zijn nu bijna 2 maanden later dan de afgelopen 2 jaar, maar vinden de natuur nu veel mooier dan toen. Nu is alles veel groener en staat er veel in bloei. In het centrum van Hermanus nog wat gewandeld, winkeltje bekeken en wat gedronken. Wat ons opviel was dat deze plaats wel erg touristisch is. Bij ons b&b Chesham aangekomen werden wij door onze gastvrouw Jane ontvangen. Zij had nog een tip om een stukje over het cliff path te gaan wandelen. Dit hebben wij gedaan en het stuk dat wij hebben gelopen was prachtig. Morgen gaan wij zeker nog een stuk van dat pad lopen en dan nemen wij de camera mee. Nu douchen en opzoek naar een restaurant .

1. Mam:
    mooi verslag
  2. Ingrid Mangelsdorf:
    25 november 2018
    Mooie fotoos en leuk die pinguins en
    ..mooi weer Geniet er van Hier is het koud
  3. Margreet:
    Wat mooi.
  4. Bantema:
    25 november 2018
    Mooi hè dat pad. Wij vonden Hermanus ook erg toeristisch. Helaas waren we er niet met de walvistijd. Geniet ervan
  5. Marieke:
    26 november 2018
    Heerlijk.... blauwe lucht erbij.... Leuk om de plekjes opnieuw te bezoeken en gaaf wat het seizoen doet met de natuur. Jullie kunnen nu echt vergelijken!