De kustroute van Rosslare naar Waterford

23 juni 2023 - Waterford, Ierland

Een nieuwe route over oude wegen en dat was regelmatig te merken door alle gaten in de weg. Het regende vanochtend pittig, echt Iers weer(we hebben de afgelopen dagen wel getroffen met het weer. Het had vannacht ook al flink geregend dus er lagen heel wat plassen. Wij reden langs een stoep waar een aantal dames liepen met een paraplu toen er een mannetje uit Petten kwam aanrijden. Door de smalle wegen moet je best wel goed aan de linkerkant rijden als je een tegenligger tegemoet komt en dat deed het mannetje uit Petten netjes, alleen reed hij net door een enorme plas waar het water aan de linkerkant van de auto aardig opspatte naar de stoep waar de dames liepen. Door dat het in een bocht gebeurde konden we niet in de achteruitkijkspiegel zien hoe erg het was, maar nat waren ze zeker🫣. Hier hebben de wegen ook geen zoab. We reden eerst vanaf Waterford over de grote weg naar Rosslare. Hier op de grote wegen waar 100km mag worden gereden rIijden ook gewoon de tractoren alleen dan wel deels op de vluchtstrook.  Van Rosslare via de kust naar Our Lady's Island gerede n voor de ruïne Lady's Island Lake. Daarna door naar Kilmore Quay hier staan in de hoofdstraat witgekalkte cottage met rieten dak. De omgeving is hier heel anders dan de afgelopen dagen. Het is nog wel wat heuvel achtig maar niet meer van die grote hoogte verschillen. Hier meer kale weilanden waar zowat geen koe of schaap op te zien is en heel veel velden met haver. We rijden rustig langs de kust verder, nu richting Hook Head hier staat de oudste nog werkende vuurtoren van de wereld,  die al meer dan 800 jaar staat. Van hieruit zijn we via de kust weer richting Waterford gereden. Het heeft de hele dag wel geregend of motregen, maar ondanks dat was het weer een mooie route en veel gezien, alleen helaas geen vingerhoedje. Ik heb er in Dublin 3 gescoord en het zal er daar wel bij blijven😢-