Naar Wilderness

2 oktober 2017 - Wildernis, Zuid-Afrika

Wilderness zonnig en 25gr

Van ochtend op gestaan zonder spierpijn. Na het ontbijt de koffers in gepakt en op weg gegaan naar onze volgende B&B The Tops in Wilderness. Wij zijn eerst naar Mosselbaai gereden waar de Garden route officieel begint. Wij vonden Mosselbaai niet zo spectaculair, hadden er meer van verwacht. Aan de haven in een heel aparte eettent gegeten de Kaai 4 braai.  Wij hebben weer wat nieuws gegeten daar, roosterkoek met boter, kaas en jam. Het een grote platte kadet, te grote van een kleine pannenkoek dat buiten op een groot rooster wordt geroosterd.  De roosterkoek wordt geserveerd met een schaaltje boter, jam en geraspte kaas wat je zelf op de roosterkoek moet doen. En lekker. In Mosselbaai nog op vingerhoedjes jacht geweest maar helaas niet gevonden.  Daarna zijn we doorgereden naar Victoria bay, waar veel surfers komen. Wij zijn een stuk langs de bay gelopen en bij een strandtent een bak koffie gedaan. En toen nog het laatste stukje naar Wilderness.  De hele route van Swellendam naar Wilderness was weer prachtig, wat een mooie natuur hebben ze hier in Zuid-Afrika. De hele weg zit ik met de fotocamera in de hand. ( gelukkig dat wij geen rolletjes meer hebben ). In Wilderness aan gekomen op zoek naar ons B&B. Deze ligt echt op een top locatie, op een berg en van uit ons bed uitzicht op zee, hoe romantisch wil je het hebben. 's Avonds uit eten geweest bij een Italiaans restaurant en dan kom je er achter dat de wereld toch maar klein is, want daar kwamen wij de broer van mijn zwager tegen met zijn vrouw. Wij wisten dat zij ook in Zuid-Afrika waren maar zij reiste van Johannesburg naar Kaapstad en wij komen van Kaapstad. Dan is het wel heel toevallig dat je ze tegen komt omdat Zuid-Afrika net zo groot is als Europa

1. Anneke van Lierop:
    2 oktober 2017
    Mooie foto's en weer lekker je verslag gelezen.
  2. Marieke:
    Ja die natuur... Geweldig he. Wij zaten in Wilderness destijds in een hostel aan zee, probeerde al in te zoomen maar kon het niet ontdekken. Heerlijk zo in het begin van de zomer. Welterusten!
  3. Evelyn Groot:
    3 oktober 2017
    Leuk weer hoor Sonja Chris.. ik geniet weer mee...
  4. Desiree:
    Leuk om zo mee te reizen......... Enjoy
  5. Ingrid:
    3 oktober 2017
    Leuk verslagje weer, ook erg leuk als je zo ver weg bekenden tegen komt hè. Nog steeds vingerhoedjes aan het sparen dus. Ik vroeg me dat vorige week af toen ik zilveren vingerhoedjes in Spanje zag. Goeie reis verder.
  6. Corry:
    Jullie genieten er van en je schrijft het erg leuk