Naar Jeffrey Bay

10 oktober 2017 - Jeffreys Bay, Zuid-Afrika

Jeffreys Bay, zonnig 21gr

Na weer een nacht regen, hebben wij ontbeten, onze spullen gepakt en afscheid genomen van onze gastheren Louis en Mike. Helaas hadden wij deze dagen in Stormsriver niet al te mooi weer gehad maar gelukkig wel droog op de goede momenten. Wij hebben onwijs genoten van het Tsitsikamma nationale park, wat is het daar mooi. Als wij ooit nog eens naar Zuid-Afrika gaan willen wij hier nog wel een keer heen,  want wij hebben nog lang niet alles gezien daar. Wij gingen op weg naar Jeffreys Bay. Al vanaf Hermanus zagen wij al borden met Humansdorp er op, dus zeggen wij tegen elkaar daar gaan we eerst maar kijken want we komen er toch langs en dat zal wel een grote plaats zijn. Nou het stelde niet veel voor en volgens Chris gingen wij 100jr terug in de tijd. Wij zijn er doorheen gereden en dat was het. Onze volgende stop was St Francis, een luxe jetset vakantie dorp aan zee, met alle witte villa's met rieten daken. Het had verschillende mooie baaien en een leuk vissershaven. Met een bakje koffie zitten en uitzicht op zee, zagen we nog dolfijnen zwemmen. Daarna doorgereden naar Jeffreys Bay waar ons volgende B&B is. Jeffreys Bay is een standplaats waar veel surfers naar toe komen en dat straalt deze plaats ook wel uit.  Wij hebben geluncht in een leuk apart tentje aan zee Tasty Table (zie foto's ). Daarna naar het strand geweest, wat is het water hier toch mooi blauw en ook hier weer verschillende baaitjes.  Op een plattegrond van Jeffreys Bay stond na ons idee wel een leuk eettentje voor vanavond. We rijden er even heen dan reserveren we even want je weet maar nooit.  Het was maar goed dat wij er heen zijn gereden. Eerst moest je door een krottenwijk heen. Toen zeiden wij al tegen elkaar is dit verstandig vanavond in het donker? Maar toen we bij die eettent kwamen, hoefde wij niet meer te twijfelen. Als dit zich restaurant mag noemen,  in Nederland was het al lang gelijk met de vloer gemaakt, wat een oude troep Wij bestelde koffie, dit werd boven een hout vuurtje gemaakt en was niet te drinken, zo sterk. Ik moest iedere keer een slokje nemen om weer wat melk bij te schenken zodat het nog iets drinkbaar werd. Waar moeten we dan vanavond eten? Even gegoogle en zijn uit gekomen bij Kitchen Windows, daar een tafel gereserveerd en hopen dat het eten goed is.  Onze B&B Bay Cove Inn is een leuk en apart B&B. Het is een schip in een tuin. Als je ooit in Jeffreys Bay kom ga dan eten in Kitchen Windows, wat hebben wij weer lekker gegeten en een leuke bediening. Allemaal jongelui die overdag surfen en   's avonds bij verdienen in dit restaurant.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ingrid:
    10 oktober 2017
    leuk verslag ik zat er weer helemaal in 😃
  2. Marieke:
    10 oktober 2017
    Leuk weer hoor, en heerlijk zo'n blauwe lucht als je dan toch op het strand in Jeffreys Bay bent. Zijn wij ook even gestopt voor een uurtje strand onderweg naar overnachting in Grahamstown (voor zover ik me herinner was dat niet bijzonder, puur tussenstop op weg naar de East Coast). Gaan jullie ook nog op safari door Addo? Welterusten!
  3. Desiree:
    11 oktober 2017
    Prachtig, time flies als je het naar je zin hebt
  4. Margreet:
    11 oktober 2017
    Ja en dan zit je zowat weer in Petten Son ,maar ook dat heeft zijn bekoring hoor ,geniet nog maar even lekker samen van die prachtige natuur.
  5. Yvonne:
    Mooi verslag weer son
  6. Corry:
    11 oktober 2017
    Leuk geschreven nog een paar dagen geniet er nog rven van