Naar Addo

11 oktober 2017 - Addo, Zuid-Afrika

Addo zonnig 25gr

Na ons ontbijt in Jeffreys Bay verlaten wij na 12 dagen de kust en gaan wij het binnenland in op weg naar het plaatsje Addo. En dat we de binnenlanden in gingen merkte wij ook aan de wegen. De wegen langs de kust, dat is eigenlijk maar 1 weg van Kaapstad naar Johannesburg de N2 dat is een mooie snelweg om te rijden. Wij gingen vandaag van die N2 af de R132 op. Dit was wel een geasfalteerde weg maar met hier en daar een gat. Hoe verder wij het binnenland in reden hoe slechter de wegen. Wij hadden op een gegeven moment weer een weg met nemen wij die kuil links of dat gat rechts en op zo'n weg mag je dan 60 km rijden. Wij konden niet harder dan 30 a 40 km want anders schudden je uit je tuig en die weg was zeker 26 km. Maar wel een belevenis. In Addo aangekomen zijn wij gelijk doorgereden naar het Addo Elegant National Park. Bij de ingang weer alle gegevens doorgeven,  wij worden er al sneller in met het invullen van de papieren. Maar dat maakt eigenlijk weinig uit want de Zuid-Afrikaanse medemens doet alles op slowmotion. Na de vergunning in handen te hebben konden wij op zoek naar de beesten dachten wij,  maar nee hoor na 200 meter kom je weer een hokje tegen en daar moet je je vergunning laten zien. Waarom?? Voor ons een groot raadsel, volgens Chris voor de werkverschaffing.  Want bij de ingang kan je er alleen door als je betaalt hebt, want dan doen zij de slagbomen open en op het stuk van de ingang tot het hokje waar je die vergunning moet laten zien,  kan je niet links of rechts af. Het is een park van 500 hectare waar je met je eigen auto mag rond rijden op zoek naar de dieren. Wij hebben vandaag 2 kuddes olifanten, elanden,  antilopen, zebra's, wratten zwijnen, puffadder (slang), diverse schildpadden en niet te vergeten de mestkever. Je moest soms slalommend over de weg om de mestkever te ontwijken, want op grote borden stond pas op dat je ze niet dood rij.  Dat deed je ook wel niet want ze waren wel cm of 8, dus zag je ze niet over het hoofd. Morgen gaan wij weer naar het Addo Elephant National Park en hopen dan de rest van de dieren die daar leven te zien en de Big Five proberen te scoren.

1. Marieke:
    11 oktober 2017
    Haha ik ga door voor de wasmachine dankzij het raden van de goede bestemming van vandaag. Tof hoor op safari. Wij hebben vanavond jullie kleinzoon bewonderd, mooi mannetje. Succes met het spotten, morgen!
  2. Miranda:
    12 oktober 2017
    Ontzettend leuk om jullie avonturen te lezen . Herkenbaar ook. Wij begrepen toendertyd dat de mestkever een beschermd dier was.Prachtig ook om de olifanten in de vrije natuur te zien. Geniet en fijne vakantie verder!
  3. Desiree:
    Ik wil ook............
    Prachtig, gelukkig zag ik ook een blauwe reiger :-)
  4. Corry:
    12 oktober 2017
    Goed voor de veering uit te proberen en dat lukt aardig zo te lezen
  5. Bantema:
    12 oktober 2017
    Mooi hè. Moeten echt eens foto's uitwisselen.
  6. Margreet:
    12 oktober 2017
    Wat een lekkere snelweg Sonja maar wel de moeite waard om naar je bestemming te komen ,wat een prachtige dieren toch allemaal.En de klok draait rond nog even en dan......dank voor je reisverhalen .
  7. Yvonne:
    12 oktober 2017
    Wat een mooie plaatjes al die mooie dieren gespot.