Eerste stuk richting de Garden route

30 september 2017 - Swellendam, Zuid-Afrika

Vanochtend na het ontbijt onze huurauto voor de komende 3 weken opgehaald. Een grijze Toyota Corola. Onze eerste stop wordt Hermanus de plaats waar wij vorig jaar zijn gestopt. Maar het is volgens ons  vandaag zwarte zaterdag in Zuid Afrika want het is alleen maar file rijden,  wat dan wel weer een voordeel heeft dat wij beide van de mooie omgeving kunnen genieten. Aan gekomen in Hermanus was het een drukte omdat het een feestweek was. Overal families op kleedjes op de grasvelden met eten en drinken en muziek bandjes op de straat, erg gezellig. Na daar geluncht te hebben gingen wij op weg naar Swellendam onze eerste B&B en hier is het begin van de Garden route. Volgens de boekjes en Internet kan je deze route in een dag of 5 rijden maar wij gaan er 14 dagen over doen. Wij willen als wij ergens rijden en denken dit is wel een leuk plaatje er dan ook stoppen en rondkijken en niet van o,jee dat kan niet want dan komen we in tijd nood. Ook hebben wij geen zin om de hele dag in de auto te zitten.  De weg van Hermanus naar Swellendam was erg mooi.  Berg op en berg af en langs mooie bergpassen.  Wat heeft Zuid-Afrika toch een mooi en adembenemend natuur. We zitten nu in een mooi B&B. Het gebouw is van 1870. (morgen volgen de foto's ). Naast de B&B zat een goed restaurant volgens onze gastvrouw wat van een Nederlandse was. En ze had gelijk,  wij hebben heerlijk gegeten.  Chris had struisvogel biefstuk en ik springbok biefstuk. Met een biertje en een heerlijk Zuid-Afrika's wijntje erbij was deze dag weer compleet

1. Marieke:
    30 september 2017
    Heerlijk en herkenbare landschapsplaatjes. Leuk hoor!
  2. Yvonne:
    1 oktober 2017
    Leuk dat jullie de feestweek nog even mee pikken en handig zo'n Nederlandse gastvrouw.
  3. Heidi.Tromp:
    1 oktober 2017
    Mooi Sonja, leuk om mee te reizen met jullie!
  4. Ton Sijbom:
    1 oktober 2017
    Weer super leuk om jullie reis te volgen
  5. Desiree:
    1 oktober 2017
    Super leuk, ziet er prachtig uit
    En feesten kunnen jullie 😉
  6. Mam:
    1 oktober 2017
    erg leuk om weer jullie verhaal te lezen
  7. Anneke van Lierop:
    1 oktober 2017
    Heerlijk om mee te maken,het is ook zo mooi daar.