Addo Elephant Park

1 december 2018 - Addo, Zuid-Afrika

Het plan was vandaag een niks doe dag te houden en lekker naar het strand te gaan. Jeffreys Bay heeft een mooi strand waar veel surfers naar toe komen. Het was vandaag wel zonnig 22 gr maar het het waaide nog al hard, dus het zo zandstralen worden. Toen maar besloten om naar het Addo Elephant park te gaan. Hier zijn wij vorig jaar ook geweest en het is een prachtig park waar je niet gauw uitgekeken bent. Er zijn in Zuid-Afrika geasfalteerde wegen waar je 120km mag rijden, maar sommige zijn zo slecht met hobbels en gaten daar zou in Nederland een bord langs de weg staan met slecht wegdek 50km. Wat ons ook op valt is dat het op de meeste plaatsen schoon is alleen als je een krottenwijk tegen komt ligt er overal afval en plastic. Een stuk weg naar Addo was een zandweg maar nu net een wasbord, je werd aardig heen en weer geschud. In het park eerste op de borden gekeken waar de leeuwen gespot zijn want die hebben wij vorig jaar niet gezien. Hij was op 2 plaatsen gespot, wij daarheen gereden, maar helaas vandaag weer geen leeuw gezien, daarvoor moeten wij maar naar Hoenderdaal. Dit keer ook minder dieren gezien dan vorig jaar. Nu 3  kuddes olifanten, zebra's, elanden en wat zwijnen. Waarschijnlijk hadden ze allemaal de schaduw op gezocht onder en tussen de struiken want het was 32 gr. Maar ondanks dat wij niet zoveel dieren hebben gezien was het weer een prachtige dag. s'Avondst was er In heel Jeffreys Bay geen stroom van 19.00 tot 21.30 uur. De stroom was op. Heel romantische met kaarslicht gegeten. Na een paar stress dagen hebben wij door gekregen dat de vogeltjes mee naar Nederland kunnen. Mogelijk heeft de mevrouw van KLM Zuid-Afrika haar ontslag gekregen maar dat maakt voor ons niet uit, wij kunnen ze mee nemen.  De blog verhalen komen niet zo regelmatig omdat  wij niet overal even goede Wifi hebben. Wij voelen ons soms net als de jeugd, ipad mee naar een koffie tentje en daar via de wifi het verslag maken en doorsturen.

1. Sonja Plagmeijer:
    2 december 2018
    Wauw wat een mooie plaatjes hebben jullie kunnen maken.
  2. Marieke:
    3 december 2018
    GEen leeuwen maar wel mooi weer in Addo! Tof.
  3. Mam:
    3 december 2018
    Was weer een mooie reis
  4. Ingrid Mangelsdorf:
    4 december 2018
    Wat een mooi gezicht die olifanten en zeebra`s. Hoera de vogeltjes mogen mee,
    missie geslaagd dus