Naar Stormsriver

7 oktober 2017 - Stormsriver, Zuid-Afrika

Stormsriver bewolkt 17gr

Gisterenavond realiseerde wij ons dat onze 1ste week Zuid-Afrika er al weer op zit.         Na het ontbijt hebben wij Plettenbergbay verlaten en naar Nature's Valley gereden via de Grootrivierbergpas. Met kronkelwegen en zigzagbochten naar boven en dan genieten van een prachtig uitzicht. In de 220 meter lager gelegen vallei heeft de Grootrivierbergpas zich verbreed tot een groot meer dat de Indische Oceaan instroomt. Onderweg op de snelweg wordt je gewaarschuwd voor bobbejans. Wij kwamen een hele familie tegen die de snelweg overstaken, waarvoor we nog aardig in de remmen moesten.  Bij de koffie weer echt iets Zuid-Afrika gegeten namelijk "koeksister" dit is een vlecht van oliebollen deeg met iets heel zoets erin. Heel lekker waarbij je letterlijk je vingers bij aflikt. Mazzel voor Chris hij kreeg de helft van de mijne ook want het was wel heel erg zoet. Ik vind mijn zelf al heel stoer de laatste jaren, voor heen na ik echt geen dingen wat ik niet kon(soms tot wanhoop van mijn ouders ) en nu zeggen wij tegen elkaar,  "kom op we doen eens gek" en 9 van de 10 keer is het best te eten. Het plaatsje Stormsrivier  stelt niet veel voor. Het bestaat alleen uit B&B en een pizzeria.  Voor de rest overnachten veel mensen hier om het Tsitsikamma national park te bezoeken. Wat wij morgen ook gaan doen.  Aan gekomen bij ons B&B Andelomi forest lodge hoorde wij dat ze een eigen restaurant hebben,  daar gelijk een tafel gereserveerd om 19.00 uur.  Voor 17.00 uur moesten wij doorgeven wat we van de kaart wilde eten, want dan hadden ze de tijd om het voor te bereiden. Ben benieuwd.

Vanavond bij onze 2 mannelijk B&B eigenaren gegeten. Het was geen hoogstaand culinair,  maar wij hebben er wel lekker gegeten.  Louis doet de bediening en Mike is de kok.  Je wijn en biertje staan net op tafel of je krijgt je voorgerecht.  Wij hadden knoflookbrood deze hebben wij de afgelopen week nog niet zo lekker gehad.  Je leg je bestek neer en je hoofdgerecht staat op tafel. Wij hadden struisvogel biefstuk,  dit hadden we afgelopen week al eerder gegeten,  maar deze was goed. Het eten was op en onze glazen nog vol.  Wij moesten hier om wel lachen, het was net of je thuis aan het eten was.  We gingen om 19.00 uur eten en om 19.30 uur waren we klaar. Het was zo leuk kneuterig dat we morgen weer bij ze gaan eten

1. Marieke:
    8 oktober 2017
    Tsitsikamma! Super mooi, ben benieuwd hoe jullie het vinden. Wij hebben daar ook geziplined. Veel plezier.
  2. Ingrid Mangelsdorf:
    8 oktober 2017
    Jullie komen in ieder geval niet van de honger om. ha ha
    Toch wel heel ander soort eten dan in Nederland. Idd erg stoer dat jullie alles proberen.
  3. Mam:
    8 oktober 2017
    het eten is wel anders als thuis, heb ik ook ondervonden, ga daarom vanavond aan de boerenkool
  4. Yvonne:
    8 oktober 2017
    De eerste week alweer voorbij gaat best snel
    Ben benieuwd wat jullie morgen in het national park gaan zien.
    We kijken uit naar de blog van morgen.
  5. Margreet:
    9 oktober 2017
    Heerlijk om weer een stukkie mee te reizen Sonja en Chris .Ja dat eten weet ik nog van je Son,wat de boer niet weet dat de boer niet eet,ha ha .Maar wat een schitterende omgeving ,lekker genieten en ik doe mee.!