Naar Colesberg

14 oktober 2017 - Colesberg, Zuid-Afrika

Colesberg zonnig 29gr

Na een niet al te best ontbijt, de slechtste van de afgelopen weken, gingen wij onze reis voortzetten. Het was weer een prachtige route. Na elke bergpas was het aldoor de vraag wat voor landschap gaan we nu te zien krijgen. Het uitzicht na de ene berg was nog mooier dan die ervoor.  Uitzichten zo ver tot het oog kon zien en elke keer weer geweldig. Wij kwamen regelmatig aapjes langs de kant van de weg tegen, maar als ze nog maar dachten dat je wilde stoppen waren ze alweer weg. Dus helaas geen foto's van. Onderweg kwamen wij het bordje Middelburg tegen, deze plaats stond nog op ons lijstje om er een weekendje heen te gaan. Dus de afslag Middelburg genomen en daar aan de hoofdstraat bij een supermarkt /restaurant op het terras wat gedronken.  Naast ons zaten Nederlanders die het zelfde hadden gedacht als wij. Chris ging wat drinken halen en kwam terug met cola en een soort oliebol. Ik vroeg wat is dat?  Weet ik niet het zag er wel lekker uit.  En het was lekker, het was een bal van deeg met vis. En zo kwamen we aan in  Colesberg. Dit is een stadje van niks, als je hier rond loopt of rijdt kom je steeds bij het zelfde punt uit.  Wij zeiden al tegen elkaar deze stad is in een rondje gebouwd. Het is wel een stad met veel oude gebouwe wij hebben geluncht in een tuin van een huis uit 1830. Chris was even in zijn element want ze hadden een kleine volière in de tuin,  helaas met niet al te interessante vogels voor hem. Wij verblijven vannacht in B&B Hors and Mill. De eigenaren hier van runnen ook de plaatselijke bruincafe en restaurant wat de zelfde naam heeft.

1. Ingrid Mangelsdorf:
    15 oktober 2017
    Lijkt niet een dag met hoogtepunten op de "oliebol" na en het mooie weer, heerlijk hoor 29 graden. Geniet er maar van al is het hier nu ook best lekker weer 21 graden