Birds of Eden en Monkeyland

6 oktober 2017 - Plettenbergbaai, Zuid-Afrika

Plettenbergbay zonnig 22gr

Vanochtend na het ontbijt weer naar Knysna gereden,  naar de Knysna Heads, een hele mooie baai.  Hier kan je goed zien wat de brand in Januari heeft verwoest. De bergwanden waren voor de brand groen en begroeid, nu zijn ze zwart geblakerd.  Maar ondanks dit is het een prachtig stuk natuur. In een restaurant aldaar met een bak koffie genieten van het mooie uitzicht. Daarna weer in de auto gestapt en naar de "Birds of Eden" in Plettenbergbay gereden. Ik hoor een aantal van jullie denken, alweer vogels maar dit is werelds grootste vogelhok  van 3 hectare groot en overdekt met netten. Hier vliegen ongeveer 200 verschillende vogelsoorten rond. Je loopt in een inheemse bos met waterval en kronkelende plankies voetpaden Dit was echt een unieke ervaring en veel verschillende vogels gezien (helaas voor Chris geen pruimekoppen). Naast dit park ligt monkeyland. Nu wij er toch waren daar ook gaan kijken.  Hier werden wij rondgeleid in het bos door een gids. In dit bos leven 11 verschillende apen soorten. Dit was wel interessant om een keer te zien. In Monkeyland was ook een takkies hangbrug over de bomen, hier mochten niet meer dan 6 personen tegelijk over heen lopen, vanwegen het erge zwaaien. De rondleiding duurde een uur en toen hadden wij het ook wel gezien. Vanavond uit eten geweest bij restaurant Nguni in Plettenbergbay,  het is een woonhuis van ruim 100 jaar oud en heeft 12 tafels.  Op de menukaart staan uitsluitend Afrikaanse gerechten.  Wij begonnen met Bobotie rolletjes en als hoofdgerecht,  Springbok filet en Struisvogels biefstuk.  Alles was overheerlijk  en het was ook wel een goed restaurant want hij was vanavond vol en had je niet gereserveerd dan had je pech gehad.  Wij hoorden al dat hij elke avond vol zit. Het is voor ons elke dag weer leuk om te kijken wie ons volgen en om jullie reacties te lezen.  Zo schrijven wij onze belevenissen niet voor niets.

1. Corry:
    7 oktober 2017
    Het weeris vast beter dan hier , dus pak de zonnestralen , en maak al dat mooi, s mee zo dat wij er ook van genieten , een goede reis verder
  2. Yvonne:
    7 oktober 2017
    Klinkt allemaal erg mooi. Prachtige vogels op de foto.
    Geniet er maar lekker van .
    Wij hebben de winterjas alweer uit de kast gehaald
  3. Ger:
    7 oktober 2017
    Erg mooi allemaal pffff ben niet jaloers hoor pffff en omdat ik niet jaloers ben blijf ik jullie volgen Hahahahaha ik wil oooookkk
  4. Marieke:
    8 oktober 2017
    Ik kende Birds of Eden niet, maar is wel wat gaver dan de naam doet vermoeden zl te zien, tof! Fijn om te lezen dat de natuur in Knysna ondanks de schade door bosbranden nog steeds prachtig is. Ik liep een verhaaltje achter dus nu snel door.
  5. Ingrid Mangelsdorf:
    8 oktober 2017
    Erg leuk om jullie belevenissen van jullie mooie reis te lezen, beleef het zo ook een beetje mee door de goede weergave.