2de dag Bari

1 oktober 2021 - Bari, Italië

Na ons ontbijt weer aan de wandel,  eens kijken waar het cruiseschip zal aanleggen.  Dat is nog een aardige wandeling. Maar we zien nergens een taxi standplaats.  Hoe we dat maandag gaan doen, weten we nog niet. Vandaag het castel Svevo Di Bari bezocht. Hier werd voor het eerst onze QR code gevraagd en werd onze temp opgenomen. De entree was €6,00 p/p het was leuk om even te zien,  maar het was die 6 euro niet waard. Overal waar je naar binnen gaat moet je een mondkapje op. Bij de haven geluncht en toen richting de Basilica pontificia San Nicola. Hier ligt sinterklaas begraven.  De kerken zijn hier maar sober vergeleken met Nederland of Porto. We moesten nog opzoek naar plakband om de labels voor de cruise aan onze koffers te plakken.  En dan is google translate weer makkelijk. In een klein rommel winkeltje vonden we plakband,  waarschijnlijk wel teveel betaald (1 euro) maar we hebben plakband. Wezen eten bij een restaurant waar de mensen de vorige avond stonden te wachten tot er een tafel vrij kwam, dus wij dachten dat zal een goede tent zijn. Het voorgerecht bourget met kaas en tomaat was heerlijk, maar Chris dacht biefstuk te krijgen maar kreeg 3 lapjes vlees en ik had 6 gambaas beiden met wat kale sla en dat was het. Dus niet voor herhaling vatbaar.  Toen nog maar naar het eettentjes van de 1ste avond en daar nog een borrel met een flinterdun pizza.