Mijn man heeft een hobby

29 september 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vanochtend om half 6 ging onze wekker. Deze hadden wij eigelijk niet hoeven zetten want ik heb toch slecht geslapen of eigenlijk zowat niet.  Zoals velen wel weten is vliegen niet mijn hobby maar vandaag zullen wij toch ruim 11 uur in zo'n ding zitten. Je moet er wat voor over hebben voor je man met een hobby want onze reis gaat weer naar Zuid-Afrika en eindigt met vogeltje. Dit keer de koffers inchecken en door de douane ging soepel en snel, ondanks dat ik natuurlijk weer afging wat door mijn pomp en sensor komt, daar raak je in de loop der jaren wel aan gewend. Nog even een bakje koffie gedaan en toen richting de gate. Wij verbazen ons elke keer weer als de gate open gaat  dat dan zowat iedereen omhoog vliegt en in een ele lange rij gaat staan of het vliegtuig binnen 5 minuten vertrekt. Dit is elke keer weer een mooi schouwspel wat wij zitten op een bankje aanschouwen en zodra zowat iedereen in de sleurf staan, pakken wij onze spullen en moet ik er ook aan geloven en het vliegtuig in. Ik weet van mijn zelf dat ik vanaf de avond voor vertrek tot dat wij een paar uur in de lucht hangen niet de meest vriendelijkste ben. Dit weet Chris onderhand,  maar wil mijn nog steeds mee hebben 😊(of zal het zo zijn omdat de buurman niet mee wil?). In het vliegtuig hadden wij heerlijk de ruimte want de stoel naast ons bleef leeg. En dan komt het ergste van heel het vliegen voor mijn,  het opstijgen.  Dan hoor ik wel eens om mijn heen het opstijgen is geweldig, hoe je in je stoel wordt gedrukt en dan denk ik spoor je wel? Ik zit met klamme handjes, klotsende oksels met mijn ogen dicht in mijn stoel en dan heb ik zo'n leuke man die zegt " hè Son moet je kijken wat een mooi uitzicht ". Dan kan hij dus een snauw krijgen. Als wij eenmaal hangen ontspan ik wel wat maar geheel relaxed zit ik niet in het vliegtuig. En wat doe je dan die 11 uur,  films kijken, muziek luisteren, spelletjes doen en rondjes lopen. Na een goede vlucht met af en toe wat turbulentie landen wij om 21.15uur. Door de douane en op zoek naar de koffers die wij snel hadden. Toen naar de geldautomaat om randen te pinnen. Wat voelen wij ons rijk met duizenden randen,  een pak geld. Want 16 rand is 1euro. Daarna een taxi regelen en naar het hotel bij het vliegveld. Wat wordt je toch moe van zo'n dag in een vliegtuig. Nu lekker slapen en dan begint ons 3 weken avontuur in Zuid-Afrika

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Corina:
    30 september 2017
    Wauw! Het is alweer zover!! Hele fijne tijd in Zuid-Afrika lieverds😘😘😘... gelukkig de heenvlucht al gehad... nu hoef je alleen nog maar terug.... genieten!!!
  2. Nienke:
    30 september 2017
    Ik wens jullie weer een mooie reis. Zal je volgen door de verhalen, leuk!
  3. Margreet:
    30 september 2017
    Wat geweldig Sonja dat je een man hebt die van avonturen houd ,ja en dan mag jij mee met hem .Hoop dat de vlucht mee gevallen is ,ik wens jullie veel reisgenot en kom gezond weer terug.liefs Margreet.ps ik volg jullie graag!!
  4. Anneke van Lierop:
    30 september 2017
    Nou Sonja en Chris heel veel plezier,lekker genieten.
  5. Mieke:
    30 september 2017
    heel veel plezier. we zijn heel benieuwd naar jullie reisverslagen.
    Het is daar in ieder geval mooi weer :)
  6. Petra Kaak:
    30 september 2017
    Sonja en Chris heel veel plezier weer in zuid Afrika !!
  7. Carla Bruin:
    Heel veel plezier
  8. Chris:
    Heel veel plezier!!
  9. Ingrid Mangelsdorf:
    30 september 2017
    Dat wordt weer een mooie reis. O jee dat je dat op stijgen zo vervelend vindt Ik ben ook zo'n figuur die dat juist geweldig vind, Gisteren er nog van genoten, hi hi Nu kan je in ieder geval 3 weken genieten en maar niet aan de terugreis denken. Heel veel plezier voor jullie beiden. Groetjes, Ingrid
  10. Cathy Zwaag:
    30 september 2017
    Geniet lekker van jullie mooie reis, het vliegen zit er gelukkig op!
    Groetjes van ons 4-en uit Dushi Curacao
  11. Miranda:
    Geweldig heel veel plezier😊
  12. Corry:
    1 oktober 2017
    Als je wat wil sonja moet je wel op je tanden bijten , lopen is tever volgende keer een pilletje nemen voor de relax goeie reis ik blijf jullie volge
  13. Desiree:
    Fijn dat Chris geduld heeft 😉
    Have fun en denk om de trams 😂
  14. Ger:
    1 oktober 2017
    Lekker genieten nu tot de terugvlucht 😂😂😂 have fun in the sun 👍👍😘
  15. Mariek:
    1 oktober 2017
    Jeetje is het alweer zover :) Heel veel plezier en fijn dat ik de reisverhalen ook weer krijg, dikke kus en wie weet komen jullie deze keer nog wel familie tegen!