De Tafelberg

5 oktober 2016 - Tafelberg, Zuid-Afrika

Vandaag 25 gr en licht bewolkt.

Na een stevig ontbijt van Janet  (vers fruit met kwark, gebakken ei met spek, worstje, gebakken tomaat en champignon, toast, vruchtensap en thee)gingen wij op weg naar de Tafelberg. Vandaag voor het eerst in 1x goed gereden. Als je daar aankomt met de auto heb je op elke honderd meter een mannetje die een parkeerplaats voor je regelt en je auto bewaakt voor ZAR 20 (€ 1,20). Op Internet site staat dat je maximaal een halfuur wachttijd hebt voor de gondel naar boven, ik denk dat ze de Zuid Afrikaanse halfuur bedoelde want voor dat wij in de gondel stonden waren wij ander halfuur verder. De gondel is wel apart want bodem draait 360 gr in het rond als hij naar boven of beneden gaat.  Zo'n gondel ritje duurt maar 5 minuten. Eenmaal boven heb je prachtige uitzichten. Helaas was het vandaag wat bewolkt dus het uitzichten waren niet zo helder. Wij hebben de wandelroute langs de kloofwand gelopen op de Tafelberg. Na twee en een halfuur daar gelopen te hebben zijn wij weer in de rij gaan staan van een half uur om met de gondel naar beneden te gaan.  Wij vonden het mooie uitzichten maar niet echt spectaculair, eigelijk vonden wij al het wachten niet echt waard. Maar wij kunnen wel zeggen, wij hebben op de Tafelberg gestaan.

1. Yvonne:
    5 oktober 2016
    Leuk elke dag die verslagen met fotos genieten wij toch een klein beetje mee.
    jammer dat het zo bewolkt was bij de tafelberg
  2. Miranda:
    6 oktober 2016
    Jammer dat het uitzicht beperkt was. Dan had je zeker meer genoten. Ik kan me herinneren dat ik het een stuk frisser vond op de Tafelberg.
    Leuke verslagen van jullie reis! Ik geniet ervan!
  3. Maaike:
    6 oktober 2016
    Super leuk, ik lees graag met jullie mee!!!