Rustig dag

18 oktober 2017 - Bloemfontein, Zuid-Afrika

Bloemfontein zonnig 25gr

Vandaag hebben wij een rustige dag. Chris en Kiepie zijn bij de vogels en ik zit heerlijk in het zonnetje. Morgen ga ik mee naar de vogels en zal dan niet alleen de grote camera mee nemen maar ook de kleine zodat jullie kunnen zien waarvoor wij naar Zuid-Afrika zijn. Natuurlijk om vakantie te vieren maar de aanleiding zijn wel de vogels. Als wij die niet hadden gehad waren wij nooit naar Zuid-Afrika gegaan. Ik ben geen held met vliegen, al moet ik zeggen dat het wel steeds beter gaat nu wij voor de 2de keer nu naar Zuid-Afrika zijn gevlogen. Maar anders had ik het veel ste lang vliegen gevonden 11 uur. De max was altijd 4 a 5 uur zodat wij in de winter de zon kunnen opzoeken op de Canarise seilanden. Maar wat ben ik blij met een man met deze hobby.  Zuid-Afrika is zo'n mooi land waar wij verliefd op zijn geworden. En wij hebben nog maar een heel klein stukje van Zuid-Afrika gezien. Vanmiddag bij het huis van de zoon van Kiepie en Dirkie geweest. Toen wij hier vorig jaar waren was het huis nog in aanbouw en stonden alleen de muren er nog maar. Vanmiddag een rondleiding door het huis gehad en wat is het mooi geworden, allemaal pracht en praal. Wij zeiden tegen elkaar alleen de gouden kranen ontbreken. Vanavond naar vrienden van Kiepie en Dirkie geweest die wij vorig jaar ook hebben ontmoet. Daar moesten wij zoals gebruikelijk in Zuid-Afrika aan de braai. Wij moesten even mee stappen om de tuin te bekijken. De gastheer vroeg of wij ons drinken mee name. Wij nee hoor dat hoeft niet.  Later begrepen wij waarom hij dat vroeg. Zij hadden een tuin van 8 hectare groot   (16 voetbalvelden) met alle maar vijvertje en riviertjes. Het eerste stuk tuin dicht bij het huis was keurig onderhouden en hoe verder je van het huis liep werd het wat woester en lieten zij de natuur zijn gang gaan. In 1 riviertjes was een watervalletje. Ik zag mijn hier s ' avond wel zitten kijkend naar de zonsondergang en de waterval. Op hun terrein werden er ook bruiloften gehouden, daar hadden ze een gebouw voor staan met een looppad met boogen en rozen. Allemaal weer heel mooi en wat hebben de blanke mensen toch een ruimte om hun huis.

1. Desiree:
    19 oktober 2017
    "Wat een rot leven hebben jullie toch" :-)
    Nog even lekker genieten, voor je het weet ben je weer a.h werk
  2. Margreet:
    19 oktober 2017
    Wat heerlijk allemaal en maar genieten wat ben je rijk met deze man Sonja en dat heb jij wel verdiend .Nu lekker in de zon liggen oogjes dicht en ,,snaveltjes "toe.Nog even en je komt hier de herfst binnen als je geluk hebt dan is het nog mooi weer ,mar het kan ook zomaar stormen.
  3. Bantema:
    Wacht op de vogelplaatjes