Port Elizabeth

2 december 2018 - Port Elizabeth, Zuid-Afrika

Vanochtend tijdens het ontbijt vroeg onze gastheer Martin of wij zin hadden in een boottocht. Wij dit was onze laatste nacht hier en om 10 uur moet je dan de kamer verlaten. Dat was geen probleem, wij mochten de kamer nog de hele dag gebruiken want ze hadden toch geen boeking voor vandaag. Wij mee met Martin, Hillary en de 3 kef hondjes  (tekkels), op hun eigen boot " de finken" die tegenover hun huis lag. Door de sloten van het afgesloten park, waar alleen prachtige grote huizen staan. Wat wel jammer was, dat de meeste hebben zowat geen tuin, alleen maar een hout terrasje. Nu zagen wij ook dat het een onwijs groot park is. Zeker 1,5 x zo groot als Petten. Bij een opgespoten stukje strand was een "strandtent" hier een bakje koffie gedaan en daar mochten de hondjes even zwemmen, er waren grote badlakens mee om ze nadien af te drogen. Wat doen ze, twee tellen met hun pootjes in het water en dat was het zwemmen. Het was erg leuk.  Hierna afscheid genomen en richting Port Elizabeth gereden naar onze laatste B&B. Morgenavond met een binnenlandse vlucht naar Johannesburg en dan richting huis. Wat we morgen nog de hele dag in Port Elizabeth moeten gaan doen is voor ons nog een raadsel.  Wat een vreselijk ongezellige stad waar zo op het eerste gezicht weinig tot niets leuks is te beleven. Het is echt nog een industrie stad, waar alles grauw en grijs is. Eerst maar slapen en dan zien wij het  morgen wel

1. Bantema:
    2 december 2018
    Heeft een heel groot overdekt winkel centrum. Kun je dagen door brengen. Helaas wel de meest criminele stad van Zuid Afrika. Nog veel plezier en behouden thuiskomst.
  2. Margreet:
    3 december 2018
    Wat een mooie natuur daar ,toch een stukje mee gegeaan met jullie reis ,goeie vlucht terug en welkom weer in Petten.
  3. Corry:
    3 december 2018
    Leuk om zo mee tereizen , welterusten
    en een goede vlucht met een behoud en
    thuiskomst