Port Alfred

3 december 2018 - Port Alfred, Zuid-Afrika

Zonnig 30gr. Wij waren het er over eens nog een dag in Port Elizabeth is niet aan ons  besteedt, wat een deprimerende stad. Wij gaan vandaag nog wat meer richting het oosten en zorgen dat wij weer rond half 5 op het vliegveld van Port Elizabeth zijn voor onze binnenlandse vluchten naar Johannesburg.  De rit naar Port Alfred was weer heel mooi, hier was alles weer mooi groen, veel landerijen en heel veel koeien. Onderweg gestopt bij Kenton on sea. Dit is een mooi plaatjes met weinig toerisme wat ons eigenlijk verbaasde, met zo'n mooi strand en lagoon. Daarna doorgereden naar Port Alfred, waar wij aan de haven met zeer duren jachten hebben geluncht. Toen werd het wel tijd om weer om te keren terug naar Port Elizabeth voor onze binnenlandse vluchten naar Johannesburg.  Een geluk bij een ongeluk wij vlogen met een redelijk groot vliegtuig en niet als andere jaren met zo'n rammelbakkie van 50 personen. Dit was een vlucht van anderhalf uur. Wat redelijk goed ging volgens mij. Op Johannesburg moesten wij 4 uur wachten op onze terug vlucht naar Amsterdam. En dat duurt lang voor al als alles om 21.00 uur op de luchthaven sluit en je vlucht even voor 24.00 uur is. Op zo'n KLM vlucht krijg je 2x een maaltijd en het maakt niet uit hoelaat het is, zo zat ik om 1 uur 's nacht aan de gekookte aardappelen met sperziebonen en wortels en een stukje kabeljauw. En het lijkt wel of ze het er omdoen, als ik mijn eten heb krijgen we turbulentie, dus Chris zijn hand werd zo wat weer fijn geknepen. Hierna de oogjes gesloten en ik heb redelijk geslapen,met dank aan de pilletje van de dokter. En dan zit om half acht aan je ontbijt, spinazie, ei en champignons. Ik weer even het nachtdienst leven in mijn hoofd, dan zat ik na het slapen ook aan de warme prak als ontbijt. Wij hebben weer een prachtige vakantie gehad en wij gaan zeker nog een keer terug naar Zuid-Afrika, al was dit voorlopig de laatste keer voor vogels. Maar wij zijn verknocht geraakt aan dit mooie land. De vogels zitten nu lekker in hun hokje thuis, want na aanleiding van hun was deze reis.  Ze dragen allemaal de kleur blauw met zich mee,  dus hun kinderen kunnen blauw worden,.