Naval Hill Bloemfontein

19 oktober 2017 - Bloemfontein, Zuid-Afrika

Bloemfontein zonnig 27gr

Vanochtend hebben wij in de stad ontbeten  toast met zalm is een aanrader. Vanmiddag zijn wij naar het natuurpark Naval Hill in Bloemfontein geweest. Vorig jaar zijn wij hier ook geweest en de giraffe's hebben mijn toen heel erg gefascineerd en die wilde ik graag nog een keer zien.  In dit natuurpark kun je met je eigen auto rond rijden.  Wij hebben 2 keer het park rond gereden maar geen giraffe gezien. Wel zebra's,  blesbokken en gnoe's. Dus een beetje teleurgesteld verlieten wij het park. Maar vlak voor dat wij bij de uitgang van het park waren zagen wij nog 2 giraffe's. Dus mijn dag was toch nog goed. Bij Naval Hill staat ook een standbeeld van Nelson Mandela die over de stad Bloemfontein heen kijkt.  Dit trekt veel mensen voor al donkere die dan voor het beeld gaan staan in de zelfde houding als Nelson Mandela en dan een foto maken. Vanavond weer heerlijk genoten van een maaltijd van Dirkie en weer iets echts Zuid-Afrika gegeten een boeren maaltijd, namelijk schapennek. Het smaakte wel wat naar suddervlees. Wij kregen een minder leuk bericht over de vogels die in quarantaine zitten in Johannesburg.  In de quarantaine is een vogel getest op clamydia, gelukkig geen vogel van ons,  maar de quarantaine moet nu 45 dagen dicht blijven en er mag geen vogel in of uit. Dat betekent dat wij zonder vogels terug komen en Chris eind November voor een paar dagen op en neer naar Zuid-Afrika moet. Er is nog gekeken of de vogels niet alleen naar Nederland konden kom dan maar dat mag wettelijk niet, je moet ze zelf ophalen en met de zelfde vlucht naar Amsterdam. Dus dat is wel even een tegenvaller.

1. Corry:
    20 oktober 2017
    Jammer maar veiligheid gaat voor alles
  2. Margreet:
    20 oktober 2017
    Je kunt nu in Anna P terecht voor je giraffe hoor Sonja ,speciaal overgevlogen voor jou.
    Is dat een parasiet wat die vogels hebben ?Als dat zo is mag je zeker geen vogels mee nemen.Ben je niet moe van al dat geheneweer.Toch maar blijven genieten.
  3. Yvonne:
    20 oktober 2017
    Dat is balen zeg dat de vogels nu niet mee kunnen naar Nederland Hopenlijk verpest het niet jullie stemming en kunnen jullie nog wel genieten
  4. Bantema:
    20 oktober 2017
    Dat is jammer. Je moet wel wat over hebben voor zo'n hobby