Op de helft

9 oktober 2017 - Tsitsikamma National Park, Zuid-Afrika

Stormsriver half bewolkt 19gr

Vanochtend werden wij wakker met regen, het had de hele nacht al geregend. Zo vol als de ontbijt zaal gisteren was zo leeg was hij nu. Wij zaten te ontbijten met nog 4 mensen waarvan 2 Nederlandse jongens die wij gisteren ook al tegen waren gekomen bij het uitkijkpunt bij Tsitsikamma. Na ons ontbijt was het droog en zijn wij naar Bloukrans gereden, waar werelds hoogste bungy jump  brug is. Voor we naar binnen mochten moesten we al onze gegevens doorgeven.  Wij hebben een tijdje staan kijken en besloten om toch maar niet te springen. Ik kreeg de kriebels al toen ik er alleen maar naar keek. Hierna weer naar het Tsitsikamma nationale park gereden,  weer al onze gegevens ingevuld. Een voordeel vandaag hadden ze wel wisselgeld. Bij binnenkomst eerst een bakkie koffie en de zon deed pogingen om door te breken. Onze wandelschoenen aan en op weg naar de waterval.  Het eerste stuk liep langs de kust en door een bos. Elke keer verbazen wij ons weer, wat is Zuid-Afrika toch mooi en wat heb je toch prachtige uitzichten. Na het stuk bos kwam het echte werk,  wij vonden de wandeling naar de waterval in Swellendam al aardig klim en klauter werk,  nou dat was pinuts vergelijken met dit. Nu moesten we over rotsblokken en dat was eerst kijken welke blokken neem ik, dan deed je drie stappen  (rotsblokken ) en dan weer kijken hoe ga ik en via welke rotsblokken. Op een gegeven moment vonden wij het "te" worden en zijn wij weer terug gegaan,  ondanks dat wij de waterval niet hebben gezien was het wel een hele mooie wandeling. Vanavond weer bij onze gastheren van onze B&B gegeten, nu hadden ze nog 2 tafels met eters dus kwam ons eten nu niet zo snel achter elkaar.Maar het eten was weer heerlijk.

1. Marieke:
    10 oktober 2017
    Wat leuk dat jullie hebben gekeken bij Bloukrans, Wij zijn daar destijds enkel over de brug gereden en verder niet gestopt. Veel plezier.
  2. Desiree:
    Nooooooooooh zo leuk
  3. Corry:
    10 oktober 2017
    Nog steeds een mooie reis voor ju
    lie