Heen reis

29 september 2021 - Bari, Italië

We zouden om 18.30 uur vliegen. Om 16.00 hebben we onze auto geparkeerd op P1(van te voren gereserveerd,  ideaal) . Hierna de koffer afgeven. We hadden thuis al ingecheckt maar dat had niet gehoeven.  Wat wel opviel was dat het heel rustig was op Schiphol. Daarna door de douane,  waar ik natuurlijk weer gefouilleerd werd en ze met een scanner langs mijn pomp gingen(controle op drugs). Wat wij wel vreemd vonden tot nu toe hebben we nog nergens onze QR code moeten laten zien dat we ingeënt zijn. Toen eerst maar een bakje koffie. Om  17.15 richting de gate waar het best druk was, achteraf bleek de vlucht zowat geheel vol te zitten. Wij zaten op de eerste rij had Chris wat extra beenruimte. We hebben een goede vlucht gehad, ondanks de 10 minuten vertraging landen we om 20.50 uur. Omdat we vooraan zaten stonden we zo buiten het vliegtuig. Bari heeft een niet al te groot vliegveld dus de koffers waren er zo. Opzoek naar een taxi was niet moeilijk er stonden er we 20 of 30 voor het vliegveld. De voorste taxichauffeur aan gesproken met het adres van onze B&B in de hand en ik wist tegen over de St. Nicolas kathedraal. Onze chauffeur wist het niet precies maar de chauffeur die er achter stond wel en die legde het even uit. Met 20 minuten stonden we bij de kathedraal en we moesten het steegje in daar was de B&B Sister residentie rooms. Wij aan bellen maar er gebeurde niets. Toen het telefoonnummer boven de deur gebeld maar die gaf geen gehoor, daarna nogmaals aan gebeld en toen hoorde we een stem die zei iemand naar de voordeur te sturen. Na enige tijd ging de deur op en een Italiaans vrouwtje ratelende aan één stuk door Wij knikte maar ja. Na alles neergezet te hebben zijn we de oude stad nog even ingegaan. Buiten in een klein straatje wat gedronken en een dunne pizza gegeten,  die heerlijk was en toen ons bed opgezocht