Dagje vogels

28 november 2018 - Wilderness, Zuid-Afrika

Vanochtend werden wij wakker met regen en het heeft zowat de hele ochtend geregend, vanmiddag brak de zon door. Het was gemiddeld 20gr.  Vandaag wordt het een dagje vogels kijken. Want wij zijn nu in de buurt bij degene waar Chris de vogels heeft gekocht die volgende week met ons terug vliegen. Dus nu geen vakantie dag. Het is al jaren zo dat wij samen beslissing naar welk land wij gaan en voor de rest  zoek ik slaapplaatsen op, stippelen een route en zoek ik uit wat we waar kunnen doen en bekijken. Maar toen bekend werd dat wij dit jaar toch nog naar Zuid-Afrika gingen, zei Chris: je mag van alles plannen maar er wordt 1 vogeldag gepland. Dat was vandaag dus. Vorig jaar zijn wij ook bij hun langs geweest.wij waren benieuwd of wij het nog konden vinden want waar hun huis staat heeft geen adres. Het is aan ons uitgelegd, je rijdt naar Barrington, daar ga je links het zandweg op. 5km  verderop ga je links en dan de 5de boerderij. Het was vandaag niet alleen een zandweg, hobbelweg maar ook een zeer gladde weg door de regen. Na even zoeken, vonden wij hun huis. Eerst moest wij mee vogels kijken. Heel mooi, maar op een gegeven moment heb ik het wel gezien, een groene vogel is een groene vogel, maar dan draagt hij weer een bepaalde kleur met zich mee, nou dat zie ik dan niet,  maar die mannen kunnen het er uren over hebben. Bij de koffie kwam een schaal met allemaal lekkere hapjes op tafel. Wij geven 1 koekjes bij de koffie, hier een schaal voor de hele buurt. Ik vindt het elke keer zo grappig,  je bent 10000 km van huis en wij verstaan elkaar gewoon. Dat blijft bijzonder vindt ik. Toen wij daar weg gingen was het gelukkig al een tijdje droog en scheen de zon.  Nu was het padje weer een zandweg, hobbelweg. Na dit bezoek zijn wij naar Knysna gereden voor onze volgende 2 overnachting bij B&B Lagoon Lodge met een prachtig uitzicht over de lagoon. Wij wilden nog wel even ergens iets drinken. Chris; zullen wij er een klein stukje cake bij nemen? Dat gedaan Chris een cheese cake en ik een lemon cake. Ik denk niet dat ze hier weten wat een klein stukje is, want volgens mijn kreeg ik een halve taart.

1. Margreet:
    28 november 2018
    Vandaag Sonja werd ik wakker met regen net als jullie ,maar ook hier was de weg spekglad vanwege alle kool die van het land afgehaald werd.En wat ziet het er allemaal gezellig uit joh en een stukje cake ha ha daar doe ik een hele week over.hoop dat jullie het vogeltje konden kopen daar en Son er zijn zoveel kleueren groen....ook in de vogelwereld.Hav fun.
  2. Desiree:
    29 november 2018
    Zeg t maar niet tegen Chris “ een groene vogel is een groene vogel” 😂
  3. Mam:
    29 november 2018
    Chris in zijn element
  4. Bantema:
    30 november 2018
    Ben benieuwd hoe Knysna er nu uitziet na al die branden. Heerlijk plaatsje voor relaxen boottocht of zippline. Veel plezier
  5. Bantema:
    30 november 2018
    Kun je geen paarsvogeltje meenemen?