Bloemfontein

16 oktober 2017 - Bloemfontein, Zuid-Afrika

Bloemfontein zonnig 24gr

Na heerlijk geslapen te hebben en lekker ontbeten ben ik met Dirkie mee geweest de stad Bloemfontein voin voor boodschappen en de mannen naar de vogels. Wij gingen eerst naar waterfront dat is een zeer groot winkelcentrum van 5 etages. Daar gingen we naar een winkel Koppens geheten, dit is een giga grote winkel en daar verkopen ze alles. Als ze het niet bij Koppens hebben dan hebben ze het nergens, van bedden tot keukengerei, van fietsen tot koffers en van kleding tot speelgoed. Alles is hier 50 tot 75% goedkoper dan bij ons. Daarna naar een sanitair winkel geweest en naar een naaiatelier. Tot slot nog een beetje Hollands want wij gingen boodschappen doen bij de Spar, alleen wel wat groter dan de Spar in Petten. Na de lunch met Chris nog samen naar Bloemfontein geweest, om te kijken voor een andere koffer want die van ons heeft het zowat begeven. Volgens Chris redt hij het de terugreis nog wel,  maar ik zie het al voor mij dat straks al onze kleding op de bagageband op schiphol ligt. Maar geen koffer na onze zin gevonden, een harde koffer zonder rits. Dus ik ben overstag en ga de gok met deze koffer wagen,  als wij de band er strak genoeg om doen, dan kan er niets gebeuren volgens Chris. En daar vertouw ik maar op.  'S Avonds heerlijk aan Zuid-Afrikaanse Bobotie gegeten. Ik maak het thuis ook wel maar niet zo lekker als deze ondanks dat ik vorig jaar hetzelfde recept hebt gekregen.