Athene

6 oktober 2021 - Athene, Griekenland

Woensdag 06-10-2021. Zonnig 24gr. Na een goede nachtrust (we slapen allebei goed) stond vandaag de excursie een rondrit per bus door Athene op het programma. Het was om half 10 verzamelen. We kregen een sticker met een nummer (28) dan hoorde je bij die groep.  Eerst allemaal uitchecken bij het schip en ja, hoor we hoorde Nederlands een wat ouder echtpaar dat in Venetië was opgestapt en mw was vroeger lerares geweest.  Toen met zijn alle naar de bussen die klaar stonden. Onze reisleidster had ook de leeftijd van het pensioen al gehaald volgens ons. Het was een klein vrouwtje met rood haar. Tijdens de rond toer vertelde ze alles in het Engels en Italiaans alleen op 1 monotoon stem. Wij vonden de excursie tegen vallen had er wat meer van verwacht, dat we meer zouden zien. We mochten bij Acropolis uit de bus voor een half uurtje om foto's te maken,  maar we moesten wel bij elkaar blijven voor de bubbel. Maar ruim de helft ging daar naar de wc (waren net een half uur onderweg) dus iedereen moest daar blijven wachten,  dus gauw een foto en weer terug naar de bus. Toen file rijden door Athene en bij een mooi gebouw zag je 9 van de 10 keer zowat niets om dat er een andere bus er voor stond.  We mochten nog een keer uit de bus, we kregen een broodje met souvlaki en een fles water. Wij waren de laatste die dit kregen en ik had net gespoten en 1 hap genomen en toen moesten we alweer lopen. Bij een souvenirwinkels mochten we even naar binnen voor een kleinigheid, maar sommige wisten niet wat dat was want die kwamen met plastic zakken vol naar buiten en wij maar wachten. We hebben wel een vingerhoedje en magneet gescoord. Na ongeveer 4 uur waren we weer op de boot. Toen eerst geluncht en daarna nog liggen zonnen. Na het eten in de Tigerbar en naar het theater waar zang en dans voorstelling. Dat was heel goed.