Het aftellen is begonnen

18 september 2016 - Petten, Nederland

Nog even en de koffers voor onze reis naar Zuid Afrika kunnen gepakt worden. Nu hoor ik een paar van jullie denken, Son jij vliegt toch niet langer dan max 5 uur? Dat klopt, maar mijn man heeft een hobby en die brengt ons naar Zuid Afrika. Ik heb er even over moeten na denken, ga ik mee of niet, maar dit wordt zo’n unieke reis dat ik besloten heb toch mee te gaan. Maar ik ben wel even langs oom Dok gegaan voor een paar oxazepam.

Men zou denken dat de ambtenaren in de warme landen traag zijn. Nou de ambtenaren in Zuid Afrika niet, binnen 4 weken hadden wij de uitvoervergunning binnen. Maar dan de Nederlandse ambtenaren, na veelvuldig bellen hadden we na ruim 3 maanden eindelijk de invoervergunning binnen. Gelukkig net op tijd, er was nog maar een week ruimte, want de vogels moesten in quarantaine. Geen vergunning, geen vogels in quarantaine.

Hoe gaat onze reis eruit zien. Wij gaan 3 weken naar Zuid Afrika. De eerste andere halve week mag ik (Sonja) invullen en de andere ander halve week is in het teken van vogels. Eerlijk verdeelt toch?. Wij vliegen naar Kaapstad en daar gaan wij de hele West Kaap ontdekken. Dan met een boemeltrein van Kaapstad naar Johannesburg ( in 26 uur). Van Johannesburg met het vliegtuig naar Bloemfontein en hier begint het deel vogels.

Nu nog de laatste dingen regelen en 2 weken werken.

Het aftellen is begonnen

1. Corina:
    18 september 2016
    Super!! Gaat de grote reis bijna beginnen.... Heel veel plezier met de voorbereidingen... Benieuwd of je daar ook vingerhoedjes vind
  2. Sandra:
    18 september 2016
    Gaaf hoor. Veel plezier en ben heel benieuwd naar jullie belevenissen!
  3. Cees:
    19 september 2016
    Spannend maar ook heel gaaf
  4. Desiree:
    19 september 2016
    Leuk Sonja & Chris wij gaan jullie zeker volgen.
  5. Miranda:
    19 september 2016
    Mooie blog!benieuwd naar jullie ervaringen gen. Ik wens jullie een fantastische reis toe.
    Groet Miranda
  6. Mieke:
    19 september 2016
    Wat spannend Sonja en Chris.
    We gaan jullie zeker volgen.
    Mieke
  7. Marieke:
    19 september 2016
    Wat leuk, een blog! Ik ben heel benieuwd naar jullie avonturen en naar hoe jullie het mooie ZA gaan beleven. Naar Oom Samie se winkel in Stellenbosch hoeven jullie iig niet meer voor de vingerhoed want die zit natuurlijk al in de collectie ;) Werk ze nog even de komende twee weken! Groetjes, Marieke
  8. Yvonne:
    19 september 2016
    Goed idee zo,n blog wij gaan jullie zeker volgen
  9. Mam:
    22 september 2016
    erg leuk dat we jullie kunnen volgen reizen we toch stiekum mee veel plezier met de voorbereiding