Kimberley

17 oktober 2017 - Kimberley, Zuid-Afrika

Kimberley zonnig 20gr

Na het ontbijt in de auto gestapt en naar Kimberley gereden een rit van ongeveer 2 uur.  Wij gingen naar kennis waar wij vorig jaar 2 nachten hebben geslapen. En natuurlijk vogels heeft en ook Pruimekoppen. Wij hadden weer een mooie rit met prachtig uitzicht. Volgens ons is het hier niet zo droog als vorig jaar. Want wij zagen nu poeltjes met water gezien die vorig jaar helemaal droog stonden. Hier zie je ook geen bruin zand maar rood zand en dat geeft een mooi gezicht met het gele gras. Aan gekomen bij de kennissen in Kimberley kregen wij eerst koffie en toen een rondje vogels. De mannen lopen voor op en bij elk hok wordt er gezegd welke kleuren de vogels is en welke kleuren hij met zich meedraagt. Ik loop er achter aan met de fotocamera. Bij bijzondere kleuren, zegt Chris,  Son maak hier maar een foto van.  Ik maak netjes de foto's maar zie vaak niet de bijzonderheid van de vogels. Maar door deze mooie vogels maken wij nu wel weer deze mooie reis. Na de ronde langs de vogels, kregen wij eten en niet te weinig en alles even lekker, wij komen hier kilo's aan.  Na een paar uurtjes gingen wij door naar andere kennisen in Kimberley,  deze man is afgelopen zomer bij ons geweest en heeft heel wat vogels van Chris gekocht.  Wij kwamen daar aan en kregen koffie met een hele schaal met allerlei lekker heden, zoals Zuid-Afrika koeksister,  heel lekker maar zo zoet, dus eigenlijk niet goed voor mijn. En hier werd ook het rondje vogels gedaan met mijn er achter aan voor de foto's. Daarna hebben wij nog gezellig gezeten en gepraat, het blijf bijzonder dat je 10000 km van huis bent gewoon Nederlands kan praten en je wordt verstaan en de mensen hier Zuid Afrikaans spreken en wij verstaan hun.  Na een leuke dag in Kimberley weer terug gereden naar Bloemfontein. Volgens de mensen in Zuid-Afrika was het vandaag een koude dag en liepen zij met dikke jassen aan en mutsen op, terwijl wij het een heerlijke dag vonden met 20gr. Vanavond weer een Zuid-Afrika toetje gegeten "sago" dit is warme pudding met gekarameerd laagje, vanille ijs, warme vanille pudding en een schepje warme jam. Wat is was dit weer baie lekker. Wij zitten hier heel luxe maar het Internet is zeer slecht waarschijnlijk omdat we in de middel of nower zitten. Gelukkige heeft Kiepie en Dirkie een zoon die heel handig hier mee is en gezorgd heeft dat wij nu Internet hebben. Dankie Heine

1. Ingrid Mangelsdorf:
    17 oktober 2017
    Bij dit verslag komt zomaar het lied Birds van Anouk in mijn hoofd hi hi Jullie gaan er nog meer zien, begrijp ik Wij ook op de foto??
  2. Margreet:
    18 oktober 2017
    Jeetje Son jij bent blij als je weer terug bent dat je een gewoon koolmeesje ziet ,maar goed je moet maar een vogelaar zijn.Mijn zwager was ook een vogelman die vroeg rustig of ik een kilo hennepzaad mee wilde nemen uit Holland .Gelukkig niet gedaan anders had ik nu nog n de yale gezten .Maar ik vind het leuk dat jullie zo genieten.En dat te dik worden ,kan jij wel hebben je werkt het er wel weer af.