Wilderness Nationale Park

3 oktober 2017 - Wilderness, Zuid-Afrika

Wilderness zonnig 23gr

Na heerlijk geslapen te hebben en een echt Engels ontbijt stapte wij in de auto.  Op advies van onze gastheer Tom, gingen wij naar het Wilderness Nationale park om de wandelroute naar de waterval te lopen. Chris had er een hard hoofd in want de wandeling naar de waterval in Swellendam had hij nog goed in zijn geheugen en die was best zwaar. Maar volgens Tom is de route te doen. Hij is 3.8 km lang en je wandelt het tussen 1 uur en 2,5 uur. Wij er dus maar heen. Eerst liepen wij al weer verkeerd, want wij liepen op een camping.  Navraag bij een mannetje in een houten hokje , bleek het dat wij aan de verkeerde kant van de brug waren. Wij de rivier over gestapt en ja hoor daar zat weer een mannetje in een houten hokje waar wij onze gegevens moesten door geven voor het geval wij verdwalen. En wij konden onze wandel route naar de waterval beginnen.  Het eerste stuk was net het Pettemerbos, daarna kreeg je een stuk waar veel wortels van de bomen boven de grond uit kwamen.  Dit was nu goed te lopen, maar als het zou regenen zou het volgens ons nog wel eens spekglad kunnen zijn. Op een gegeven moment moet je de rivier over, dit gebeurt met een vlot, gemaakt met 4 lege olievaten en een houten vlonder.  Hiermee moest je, jezelf via touwen naar de overkant trekken. Daarna volgde de route grotendeels over " plankies voetpad" en diverse trappen. Het was een mooie wandeling met als uiteindelijk doel de waterval.  Wij vonden deze waterval mooier dan die in Swellendam.  Of zou het komen dat deze wandeling ons toch wel wat gemakkelijker af ging? Heen en terug hebben wij er 3 uur over gedaan.  Na deze wandeling hadden wel weer wat lekkers verdient.  In een leuk ouderwets hippie tentje thee besteld en een "pepper steak pie" dit bleek een taartje van bladerdeeg gevuld met stoofvlees,  dit was weer heel erg lekker. 's Avonds uit eten geweest bij Flavia.  Wij bestelde als voorafje knoflook brood.  Wij kregen een vettig broodjes met een kuipje boter en een hele knoflook die door de midden was gesneden en in de oven gewarmde was. Je moest zelf de boter en de knoflook op het broodje smeren.  Een doe het zelf pakket,  maar wel heel lekker. Na het eten weer terug gelopen de berg op naar ons B&B, wat dan toch weer een hele klim is.  Gelukkig is het hier veilig dat het kan

1. Desiree:
    4 oktober 2017
    Zo te horen komen jullie in ieder geval niet om vd honger.............hhhhhhhmmmmmmm
  2. Marieke:
    4 oktober 2017
    Hahaha plankies voetpad, en dan dat knoflookbrood, herkenbaar. Super hoor. Maak er weer een mooie dag van vandaag!
  3. Anneke van Lierop:
    4 oktober 2017
    Lekker eten en wandelen ,waterval mooie omgeving wat wil je nog,lekker genieten.