Verwendag

20 oktober 2017 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Bloemfontein zonnig 27gr

Ik werd vanochtend niet al te fit wakker, waarschijnlijk hier aangestoken. Kiepie is alleen paar dagen niet fit en Daniel, de man die voor de vogels zorgt bij Kiepie kwam vanochtend ook al niet fit zijn bed uit. Dirkie en ik gingen vandaag naar een "Spa", dit had ze afgelopen zondag toen wij bij hun aan kwamen al gelijk gezegd. Ik wist niet precies wat ik mij bij een Zuid-Afrikaase "Spa" moest voorstellen,  dus liet ik mijn verrassen.  Een "spa" is hier een gebouw met een nagelsteiliste, kapper, schoonheidsspecialiste bij elkaar.  Eerst kreeg ik een staal met allerlei kleuren voor de nagels en daar mocht ik er 1 van uitkiezen. Toen naar de nagelsteiliste die mijn hand en teen nagels voor zag van gel en de lak die ik gekozen had. Toen dit klaar was kreeg ik een rug en nek massage, heerlijk, ik was zowat in slaap gevallen. Daarna werd mijn haar gewassen, kreeg ik een hoofdmassage en werd mijn haar droog geblazen, zoals ze dat noemen in Zuid-Afrika. Dit alles was echt heerlijk en ik ben heerlijk verwend. Rond half 6 was het tijd om afscheid te nemen. Wij hebben een heerlijk 5 dagen bij Kiepie en Dirkie gehad.  Het vliegveld Bloemfontein ligt zowat bij hun in de achtertuin, 5 min rijden. Op het vliegveld onze huurauto die ons de afgelopen 3 weken keurig overal heeft gebracht ingeleverd.De koffers in gecheckt  voor Amsterdam en  het wachten is begonnen. In het restaurant voor het laatst wat eten in Zuid-Afrika. Onze vlucht naar Johannesburg zou om 19.30 uur zijn. Om half 7 kwam er een grond stewardess  bij ons tafeltje, de vlucht van half 8 had flinke vertraging en zij was bang dat wij dan de vlucht naar Amsterdam zouden gaan missen. Wij konden met de vlucht van 7 uur mee naar Johannesburg alleen we konden niet naast elkaar zitten.  Chris op rij 16 en ik op rij 18. Ik weet niet of jullie het verhaal van vorig jaar nog voor de geest kunnen halen.  Het is een vlucht van een uurtje maar ik vond het dood eng in zo'n rammelbakkie. Dus jullie begrijpen ik was niet echt blij, maar wij hadden besloten om te vragen aan de gene die naast ons zaten of er 1 wilde ruilen. Om 7 uur konden wij naar het vliegtuig lopen, toen wij naar het vliegtuig liepen zag ik al dat het niet zo'n klein propellervliegtuig was als vorig jaar. Mijn hartslagzakte iets. Eenmaal in het vliegtuig de stoelen zoeken, dit vliegtuig had maar 16 rijen, dus mijn rij 18  bestond niet. De steward zei dat ik op elke vrije plek mocht gaan zitten.  De stoel naast Chris was toen nog vrij en die heb ik gelijk ingepikt. Deze vlucht ging redelijk en was blij dat wij geland waren in Johannesburg.  Op het vliegveld van Johannesburg kreeg ik een flash back van vorig jaar.  Wij liepen langs de band met koffers en wat zien wij daar gaan? 1 van onze koffers, net als vorig jaar. De koffer van de band gehaald en mee genomen naar de incheckbalie, waar wij eigelijk niet langs hadden hoeven gaan wat onze boarxingpas hadden wij al in Bloemfontein gehad.  Nou bij die balie snapte ze er niets van, hoe kon dit nu fout gaan. Na 10 minuten bij die balie te hebben gestaan hebben ze onze andere koffer getraceerd en die lag al in de KLM vliegtuig. De vlucht van Johannesburg naar Amsterdam had 3 kwartier vertraging.  Wij hebben een goede vlucht gehad mede door de pilletje van de huisarts. Wij zijn dus zonder vogels terug gekomen,  maar  wel met 4 vingerhoedjes. Iedereen bedankt voor jullie reacties,  wij vonden het leuk jullie mee te nemen op onze reis naar Zuid-Afrika en jullie reacties te lezen.  Zoals het er nu voor staat gaat Chris eind November nog een keer naar Zuid-Afrika om de vogels te halen maar daar zal hij geen reis verslag maken, helaas voor jullie.  Het plan is nu dat wij in 2019 weer naar Zuid-Afrika gaan voor vakantie en waarschijnlijk ook wel vogels

1. Corry:
    21 oktober 2017
    Dit was het dus , eenhele mooie reis en een heel leuk reis verslag , en nu weer over tot de orde van de dag het gaat jullie goed
  2. Mieke:
    21 oktober 2017
    welkom thuis. Het was leuk om met jullie "mee" te reizen..
  3. Monique Wennink:
    21 oktober 2017
    Welkom thuis, zal wel even afkicken zijn. Wat een mooi reis hebben jullie weer gehad. Weer mooie herinneringen erbij om op terug te kunnen blijven kijken.
  4. Corina:
    21 oktober 2017
    Welkom thuis.... wat weer een belevenissen... super gaaf oom mee te maken
  5. Yvonne:
    21 oktober 2017
    Wij hebben genoten van jullie verslagen .jammer dat de vogeltjes nog niet mee mochten.
    Paarse nagellak helemaal jou stijl
  6. Ingrid Mangelsdorf:
    21 oktober 2017
    Oh nu weer in het natte Kikkerlandje gelukkig is de vlucht redelijk goed gegaan. Bedankt voor jullie reisverslagen Ik vond het erg leuk om jullie belevenissen te lezen. Mooie indruk gekregen van Zuid Afrika. Groetjes
  7. Margreet:
    21 oktober 2017
    Welkom thuis Sonja en Chris .Oost West thuis best.Bedankt voor jullie verhalen.xxxx
  8. Jacq:
    Wat weer een avontuur.
    Toch weer allemaal heel beeldend net of ik er ook was
    Bedankt Sonja en Chris dat ik “mee mocht” 😘
  9. Desiree:
    22 oktober 2017
    Door jullie reis ook een beetje vakantie gehad. Dankie.
    Welcome Home!
    Straks lekker kluffelen met Logan. Wat zal ie gegroeid zijn 💋💋
  10. Mariek:
    22 oktober 2017
    Nou wat een prachtig avontuur weer! Ontzettend leuk om de reisverslagen te lezen + foto's. Verreisd of valt het mee? FF de KLM en TUI aanbiedingen in de gaten houden voor november! Scheelt als je alleen een ticket hoeft. Wel jammer dat ze niet meekonden! Dikke kus.