Tsitsikamma National Park

8 oktober 2017 - Tsitsikamma National Park, Zuid-Afrika

Stormsriver zwaarbewolkt 18gr

We werden wakker met motregen. Eerste maar ontbijten,  de hele ontbijt zaal zat zowat vol. Dit is een groot B&B ze hebben 14 kamers.  Na het ontbijt richting Tsitsikamma, dit is natuurreservaat in de diepe regenwouden. Bij de ingang moest je weer al je gegevens doorgeven voor het geval wij zoek raken, dit gaat op het tempo van de Afrikanen. Wij zeggen al tegen elkaar goed dat we de tijd hebben en vakantie.  Na al onze gegevens te hebben ingevuld en geld gegeven voor de entree,  komt een dame na lange tijd terug met papieren en info boekje en ze zei: "de prijzen zijn verhoogd want we hebben geen wisselgeld meer". Wij lachen,  dat moet je eens in Nederland zeggen. Wij zouden 4 rand terug moeten krijgen  (€0,25). Dat wij in de rij stonden te wachten begon het te regenen. Zodra wij door de poort mochten reden wij naar het begin punt. Daar was een restaurant  (in een de Boer tent ) omdat het regende eerste maar koffie en hopen dat het droog gaat worden.  De weer goden waren ons gezind, de koffie was op en het was droog,  de wandelschoenen aan,  heuptasje om met alle spullen en lopen maar.  Je hoefte niet te vragen welke kant je op moest richting de hangbrug van 77 meter lang, je volgt de menigte maar. Met een halfuurtje lopen ben je er.  Echt heel bijzonder zo'n hangbrug over een grote riviermond. Hier draaide 9 van de 10 mensen weer om. Wij niet wij hadden van onze gastheren gehoord dat je door moest lopen naar het uitkijkpunt. Dit was nog een hele klim de berg op. Wij deden er ruim een uur over. De klim was het waard wat een geweldig uitzicht, hier zie je het water met geweld op de rotsen beuken en de hangbrug met de hele omgeving, wat een mooie natuur. Je had gelijk Marieke wat geweldig mooi. Morgen gaan wij terug om de wandeling naar de waterval te doen. Deze wandeling is 6km en volgens de beschrijving doe je er 3 a 4 uur over (heen en terug ). Op de terugweg nog langs de "Big Tree" geweest. Dit is een boom van 800jr oud, met een omtrek van 9 meter en een hoogte van 37 meter. Leuk om te zien maar niet schokkend als je hem niet hebt gezien. Vanavond uit eten geweest bij de enige pizzeria die Stormsriver rijk is. Het is een hout tentje met golfplaaten dak. Op een bord staan 26 ingrediënten. Je krijgt een schrijfblok, daar mag je 4 ingrediënten van het bord opschrijven wat je op je pizza wil. Je pizza wordt gemaakt en gaat dan in de steenoven. Je krijgt je pizza op een bord en gesneden en dan wordt er gegeten met de handen want bestek krijg je niet.  Bij de bar kan je drinken halen, een flesje bier van 0,75 lt. Het moet gezegd worden wij hebben nog nooit zo'n lekkere pizza gehad. Aan het eind van de avond moest je je drank bij de bar afrekenen en je eten bij het pizzavrouwtje

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Carla Bruin:
    8 oktober 2017
    Ziet er mooi uit.
  2. Marieke:
    8 oktober 2017
    Gaaf hoor! Goed ook, Chris aan het Black Label bier!
  3. Bantema:
    9 oktober 2017
    Nog veel dassies gezien.
  4. Ingrid Mangelsdorf:
    9 oktober 2017
    Mooie fotoos Sonja ook die van jullie samen en weer een leuk verslag van jullie belevenissen