Naar Plettenbergbay

5 oktober 2017 - Knysna, Zuid-Afrika

Knysna zonnig 21gr

Na onze laatste nacht in Wilderness nog een ontbijt en dan weer verder.  Tijdens het ontbijt kwamen er loeries (grote groene vogels, zie foto's ) langs om wat fruit te eten dat Tom en Magda elke dag op een plato leggen die aan de reling zit van de varanda.  Heel leuk om te zien.  Na het ontbijt alle spullen in de auto gedaan en op weg naar onze volgende bestemming. Eigenlijk is onze afspraak de eerste 2 weken is vakantie en dat plan ik altijd en de laatste week staat in het teken van de vogels. Maar vandaag wijken wij daar even vanaf,  want wij zijn nu in de buurt van een kennis van Chris met vogels. Wij hebben dus afgesproken dat wij vandaag even langs kwamen. Het was nog even spannend of we het wel konden vinden want wij moesten 10 km over een zandweg. Waar zij wonen heeft geen adres, alleen de 5 boerderij aan de rechterkant na het plaatsje Karatara. Wat was de natuur weer mooi. Rijdend op de zandweg  moesten wij nog aan iemand denken " nemen we die kuil links of die kuil rechts ". Wij hebben boerderij van de kennissen in 1x gevonden en Chris was in zijn element daar. Na 2 uur gingen wij over de zandweg weer verder en nu richting Knysna.  Hier zijn in Januari hevige bosbranden geweest en dat was onder weg goed te zien. Er is wel 20km lang bos verbranden,  zo zonde. Knysna staat bekend om zijn oesters.  Ik heb ze nog nooit gegeten maar durfde het niet aan.  Chris heeft ze wel een keer gegeten maar vond het niet te eten.  In een dorp dat bekend is om zijn vis kan je er niet onderuit om geen vis te eten. Wij hebben daar dan ook heerlijk geluncht.  Na nog wat te hebben rond gelopen,  zijn wij ons laatste stukje voor vandaag gaan rijden. Ons B&B voor de komende 2 nachten is 113 Robberg in Plettenbergbay.  Wij blijven het geweldig vinden dat als je op een grote weg rijdt en de auto achter je wil je inhalen ga je deels op een soort vluchtstrook rijden als die auto je heeft ingehaald bedankt hij je door zijn alarmlichten even aan te doen.  Zelfs de politie doet het. Wij zeggen al tegen elkaar als een bestuurder het niet doet, azo. Vanavond in Plettenbergbay nog wat gegeten en zo lekker naar bed, want wij hebben vakantie maar zijn beide aan het eind van de dag toch wel moe,  of zal het aan de leeftijd liggen?

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Desiree:
    6 oktober 2017
    mooi hoor. Je ZA begintie ook al goedie te lopie Son :-)
  2. Corry:
    6 oktober 2017
    Weer een mooi verslag geñieten maar
  3. Margreet:
    6 oktober 2017
    Wat een mooi verhaal weer en wat zullen jullie genieten ,natuurlijk ben je aan het eind van een dag moe is niet leeftijdsgebonden hoor Son.En oesters bbrrrrr ik hoef ze nooit meer te eten,glibberige dingen .Oke have fun.
  4. Bantema:
    6 oktober 2017
    Knysna. Was zo heerlijk daar. Dirk met de anderen varen en zippline. Moeders shoppen zonnen terassen. 2 Heerlijke bij tank dagen. Wat voor vogels kijkt Chris naar. Zuid Afrikaanse standloop kierewietjes?
  5. Margreet:
    7 oktober 2017
    Heerlijk om te lezen sonja zo reis ik een beetje mee!