Cango Caves

4 oktober 2017 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Oudtshoorn bewolkt en regen 15gr

Vanochtend werden wij wakker met regen,  hierdoor was het ontbijt niet op de veranda maar in de grote keuken van Tom en Maga. Dit was wel gezellig want nu zaten alle gasten aan 1 grote tafel te ontbijten en als het ontbijt op de veranda is heeft elke kamer zijn eigen tafel.  Na het ontbijt, ging de autorit naar Oudtshoorn. Dit was weer een prachtige rit over de bergen,  na elke bocht was het weer spannend wat voor uitzicht krijgen wij nu en zal deze de vorige overtreffen? Het links rijden gaat wel goed, alleen gaan nog regelmatig de ruiterwissers aan als we de bocht om willen.  Oudtshoorn staat bekend om zijn struisvogels farms.Waar je dan op een struisvogels mag rijden. Dat vinden wij maar niets,  dus dat deel van Oudtshoorn maar overgeslagen en zijn wij gelijk naar de Cango Caves gereden. Voor wij mee konden met een rondleiding in de grotten moesten wij nog even wachten.  Dat vonden wij niet erg, dan nemen wij in het restaurant een kop koffie en wat te eten. Wij dit bestelt, maar het ging dus echt op zijn Zuid-Afrika's. Na een half uur hadden wij nog niets,  wij aan zo'n meisje vragen of ze ons misschien vergeren was, maar. zij kon zo opnoemen wat wij hadden besteld maar het kwam maar niet. Na 50 minuten hadden toen eindelijk onze bestelling. De Cango Caves was erg mooi, allemaal grotten met prachtige druip wanden en plafonds. Je liep achter elkaar door een gang en dan kwam je in grot gedeelte waar het vrij donker was,  dan deed de gids een praatje en hierna deed hij het licht aan. Dat was wel leuk want dan hoorde je een hele golf van wauw. En ja hoor vandaag mijn eerste vingerhoedjes gescoord.

1. Corina:
    4 oktober 2017
    Wauw.... jullie maken wat mee.... heerlijk
  2. Marieke:
    Goede keus om de ostrich farms over te slaan. Caves ben ik ook geweest! Vooral de Karoo waar je doorheen rijdt vond ik indrukwekkend. Welterusten!
  3. Desiree:
    5 oktober 2017
    Prachtig, snap t wouw gevoel
  4. Yvonne:
    Leuk om weer elke dag een beetje met jullie mee te reizen.
    Hier stormt het vandaag .
  5. Bantema:
    5 oktober 2017
    Struisvogels vander wij ook niet leuk. Maar deze grotten des te meer.
  6. Margreet:
    Wat fijn zo Sonja heerlijke natuur de rust van de mensen,ja je moet er wel wat voor over hebben als je een vers broodje wil.Het is hier behoorlijk stormachtig ,was bij mijn dochter in Gelderland .Ik krijg een achterkleindochter erbij.Leuk he.