Addo Elephant Park

12 oktober 2017 - Addo Elephant Park, Zuid-Afrika

Addo vanochtend zonnig 17gr, vanmiddag zwaar bewolkt en een regenbuitje 19gr Vanochtend een heerlijk ontbijt gekregen, eindelijk eens een keer geen Engels breakfast, want de eieren komen zowat je neusgaten uit. Nu heerlijk kwark met noten en vers fruit. Wij hebben nu een heel leuk B&B Addo African Home en wij slapen hier in een Rondavel. Dit is een rond hutje met een rietendak. Er staat een 2 persoons bed in en achter het bed is in de ene helft het toilet en in het andere helft de douche. Wij vinden het zo'n leuke slaapplekken. Om het bed zit een klamboe,  dus Chris heeft een beetje een kampeer gevoel, zo in een tentje.  Vandaag weer naar het Addo Elephant National Park geweest hopend op wat dieren te spotten. Wij waren gisterenmiddag al verwend met wat wij gezien hebben want wij spraken vanochtend mensen en die hadden gisteren zowat niets gezien.  Maar ja je moet op de juiste tijd op de juiste plek zijn. Na al onze gegevens weer door gegeven te hebben, waren wij vandaag in recordtempo over al door heen (in slechts 7 min) en dat is snel voor Zuid-Afrikaanse begrippen. Het eerste uur dat wij reden hadden wij weinig gezien, alleen een paar wratten zwijnen. Maar eigenlijk is dat helemaal niet erg, de omgeving is al zo mooi en samen turen is zo leuk. En als je dan in eens een kudde olifanten de weg ziet oversteken, dan is dat geweldig. Wij hebben vandaag ook weer een groot deel van de dieren die in dit park verblijven gezien, alleen helaas niet de leeuw. Dat wordt daarvoor dus een middagje Hoenderdaal. Wij hebben van 10 uur tot 17.00 uur daar 120km gereden en geen weg 2x gereden,  dus kan je wel nagaan hoe groot dit park is. Helaas deze 2 weken maar 3  vingerhoedjes gescoord. In Knysna,  bij de Conga Caves en bij Tsitsikamma.  En waar je denkt daar zullen ze wel een vingerhoedjes hebben,  zoals in het Addo Elephant park, daar hebben ze het dan niet. We hebben nog een week,  dus wie weet vindt ik er nog een paar.

1. Marieke:
    12 oktober 2017
    Prachtige accommodatie! Jammer van de leeuwen, maar ja, zo erg is het nu ook weer niet. Goede reis weer verder!
  2. Desiree:
    13 oktober 2017
    Wat een super mooie accomodatie. Jammer vd leeuwen, maar Hoenderdaal mooi alternatief en bijna bij Wes-Laura-Logan in de achter tuin. Wie heeft t 😊
  3. Margreet:
    13 oktober 2017
    Wat leuk Sonja je ronde huisje ,ja en jij met je vingerhoedjes daar ga je toch niet voor naar Afrika .Prachtige natuur jongens lekker nog even genieten.
  4. Bert van klink:
    Ziet er te gek uit zus
    Nu nog 1 week te gaan. Wordt dit weer een vogeltjesweek? Nog een hele fijne week en we blijven jullie volgen.😎😎😎
  5. Yvonne:
    13 oktober 2017
    Leuk hutje en wat gaat de tijd snel .
    Geniet van jullie laatste week